دکتر حسین راغفر اقتصاددان، در روزنامه آرمان نوشت:

سالانه درآمدی بین 20 تا 30 میلیارد دلار از طریق کالاهای قاچاق نصیب قاچاقچیان و سوداگران می‌شود. قاچاق وقتی سودآور می‌شود که فرصت‌های حضور شرکت‌های بزرگ خارجی در کشور وجود نداشته باشد و این تحریم‌ها بهترین فرصت را برای اقداماتی چون قاچاق فراهم ساخت که آثار منفی و مخرب آن نه تنها بر پیکر تولید کشور وارد شد بلکه زمینه‌ساز بیکاری جوانان شد.

اما با تلاش‌های دولت محترم در حل و فصل پرونده هسته‌ای این دیوار فروریخته و دست کاسبان تحریم از سودهای آنچنانی خالی شده است. لغو تحریم‌ها می‌تواند به کاهش هزینه‌های زندگی منجر شده و پیرو آن واسطه‌‌گری‌ها از بین خواهند رفت. بسیاری از کالاهای وارد شده به ایران که خدمات پس از فروش نیز نداشتند -زیرا عمدتا قاچاق بوده و برای اینکه مردم کالاها را ارزان تر بخرند خدمات پس از فروش نمی‌خواستند- حالا می‌توانند بدون واسطه و با کیفیت و خدمات بهتر عرضه شوند.

با لغو تحریم‌ها واسطه‌هایی که در آسیب به اقتصاد کشور سهم قابل توجهی داشتند دستشان کوتاه شده و طبیعی است باید انتظار داشت نگران از دست دادن فرصت و سودهای بادآورده خود باشند.
17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    0 0
    به همین دلیل خیلی ها نمیخواهند این تحریم ها از بین برود
  • حمید A1 ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    1 0
    واسه همینه که دلواپس شدن دیگه دلواپس باش واز این دلواپسی بمیر
  • بی نام A1 ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    2 0
    چرا پس از پایان دوره ریاست جمهوری مشکلات و کم کاری های دولت گذشته بررسی میشود ؟ آیا دلیل آن کم کاری مطبوعات و رسانه ها نیست ؟ مردی نبود فتاده را پای زدن حتی نمایندگان مجلس هم از همین قانون نانوشته پیروی میکنند شایسته است اگر از دولت یا ارگانی انتقادی داریم مستند انتقاد مطرح و پیگیری شود
  • بی نام EU ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    1 0
    میدونین این کاسبان تحریم چه کسایی هستن؟؟؟؟