چطور برای 300 میلیون بیشتر ، پول های مان را در فوتبال دور می ریزیم؟

باشگاه تراکتورسازی امسال بازیکنانی را از برزیل و تونس آورده که قیمت شان با خریدهای معمول خارجی لیگ شاید 100 تا 150 هزار دلار فاصله دارد.

 

آریا صالحی - خبرگزاری خبرآنلاین؛برنامه 90 در شروع هفدهمین سال فعالیتش ، آنالیزی داشت درباره رزومه بازیکنان خارجی جدید لیگ برتر. بازیکنانی که به تیم های پرسپولیس ، استقلال، تراکتورسازی و دیگر تیم های لیگ برتری پیوسته اند. مروری بر رزومه بازیکنان جدید لیگ برتر که بررسی ارقام اعلام شده برای شان در سایت لیگ برتر و البته کمی دقیق تر در آنچه از اطراف فوتبال شنیده می شود ، خیلی راحت می توان بررسی کرد و به نتایجی تکان دهنده رسید. اینکه تیم های مختلف لیگ برتری که باید سقف هزینه 15 میلیاردی شان را در آمار اعلامی به سازمان لیگ حفظ کنند ، سعی می کنند دفاتر مالی شان را طوری بنویسند که همه چیز صاف و تمیز مشخص شود.

در فوتبال ما بازیکنی چون کرار جاسم که مدیر باشگاهش به شدت مخالف ماندنش است رقمی نزدیک به 400 هزار دلار می گیرد و تمام ماه های حضورش در ایران را به دعوا سر می کند اما باشگاه استقلال برای خرید بازیکن خارجی دیگر نمی تواند از سقف 350 هزار دلاری نقل و انتقالات رسمی تیم گذر کند. پرویز مظلومی برای تیم بستن ، این رقم را بین بیش از 9 بازیکن اسمی  تقریبا پا به سن گذاشته تقسیم می کند ، در حالی که می ترسد رقمی که مثلا می توانسته در لیستش با جذب دو بازیکن جوان ارزان تر ، ذخیره شده و صرف خرید دو بازیکن خارجی با کیفیت تر شود را با ساختن سدی به نام سقف پرداختی ، مانع می شود. اینکه حالا در بازار کساد نقل و انتقالات اروپا ، بازیکنان با درجه کیفیتی بالاتر را جذب لیگ مان کنند.

بازیکنانی که اقلا از نظر رزومه در جایگاهی مشابه با یاران برزیلی یا تونسی تراکتورسازی یا آلویس نانگ نفت و شاید همین ریوالدوی برزیلی استقلال ، با رزومه تر از بازیکنان دیگر خارجی باشند که چون تادئو یا بسیاری دیگر از بازیکنان خارجی بی کیفیت به تیم های لیگ برتری می آیند ، دلار می سوزانند و بی حاصل به کشورهای شان بر می گردند. بیش از 1.5 میلیون دلار غرامت به بازیکنان خارجی بی کیفیت در دو سال به آمدند و هیچ عایدی نداشتند یا بازیکنان بسیاری که خیلی های شان در پرسپولیس ، استقلال خوزستان و خیلی از تیم های دیگر لیگ برتری پیوستند و بی عایدی مشخص به کشورهای شان برگشتند ، یا بسیاری از آفریقایی هایی که به بهانه بازی در لیگ فوتبال مان به تهران آمدند و حالا خیلی های شان در تهران کارگر ساختمانی شده اند ، از این قماش بازیکنان هستند.

این ویدئو نشان می دهد امسال کدام بازیکنان خارجی به لیگ برتر پیوسته اند و باید دید امسال این پول ها اثری در کیفیت لیگ مان دارد؟

 

 

 

 

41503

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =