یک رسانه روسی معتقد است سفرهای اخیر وزیر امور خارجه کشورمان از جمله به عراق حاوی پیام مهمی برای متحدان منطقه ای ایران بوده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از بخش انگلیسی وب سایت ایران رو، ایران برغم اینکه از سوی تندروهای آمریکایی متهم به حمایت از تروریسم و جانبداری از کشورها و جریان های سیاسی و گروه های مسلحی است که به زعم آمریکا در جنگ با منافع واشنگتن هستند، همچنان کار خود را انجام می دهد. 

این وب سایت با بیان اینکه پیشتر آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نیز اعلام کرده بود دست از حمایت گروه های مقاومت در منطقه بر نخواهد داشت نوشت: سفرهای اخیر وزیر امور خارجه ایران نیز درست در همین مسیر قابل ارزیابی است. 

ایران رو خصوصا سفر وزیر خارجه کشورمان به عراق را حائز اهمیت جدی دانسته ونوشت : آمریکایی ها بارها از ایران خواسته اند تا دست از حمایت از گروه های به اصطلاح ایران مقاومت و به اصطلاح آمریکا تروریستی در منطقه بر دارد اما رهبران ایران قصد اجرای این خواست ها را ندارند

این وب سایت سپس ادامه داده است :  به همین علت گام های اخیر ایران در مثلث تهران - بغداد - دمشق و از جمله سفر جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به عراق و امضای قرارداد جدید اعتباری با دولت سوریه، یک نوع پیام برای متحدان جمهوری اسلامی بود.

این پیام از دیدگاه این وب سایت روسی این است موافقتنامه وین تنها درباره برنامه هسته ای امضا شده و هیچ گونه معامله پشت پرده در کار نیست؛ مواضع ایران در زمینه حمایت از دولت مشروع سوریه و تمامیت ارضی عراق، حتی در شرایطی که وخامت اوضاع این دو کشور همچنان ادامه دارد، تغییر نکرده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =