استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه شورای هماهنگی بانکها که در استانداری برگزار شد بر مشارکت فعال بانکها در پروژه های بزرگ استان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ علی اوسط هاشمی گفت: در راستای توسعه و تحول استان پروژه های بزرگی مصوب و در حال اجراست که انتظار دارم بانکها بدنبال این پروژه ها و مشارکت با بخش خصوصی در اجرای این پروژههای عظیم مشارکت کنند. مسئولین از حالت خلوت بانکی و فاصله بیرون بیایند و بدنبال پروژه ها باشند .

او گفت: برای اجرای پروژه آبیاری تحت فشار سیستان حداقل مبلغ 540 میلیارد تومان مناقصه برگزار می شود. علاوه بر آن هزاران کیلومتر لوله برای اجرای این شبکه وهمچنین شبکه گازرسانی مورد نیاز است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اگر این موضوع را در نظر بگیریم یک کارخانه بزرگ تولید لوله در استان بعلاوه شبکه حمل و نقل مرتبط با آن مورد نیاز است که با اجرای آن می توانیم به بخشی از اهداف خودمان در استان برسیم یعنی هر پروژه بزرگ در درون خود زاینده پروژه دیگری است که باید بانکها بدنبال آن و سرمایه گذاری در اجرای آْن باشند.

وی کارخانه لاستیک، کاشی و سرامیک، فولاد و شرکت پتروشیمی خلیج فارس را از پروژه هایی عنوان کرد که شرکت ایمیدرو در استان اجرا خواهد کرد.

استاندار از بانکها خواست به عنوان شریک بانکی در این پروژه ها ورود پیدا کنند.

هاشمی گفت: هم اکنون شرکتهای بزرگ خارجی برای سرمایه گذاری در ایران پیشتاز هستند. باید از این فرصت استفاده کنیم و تلاش کنیم تا سهم استان را برای سرمایه گذاری این شرکتها بگیریم. این شرکتها با اتاق ایران در ارتباط هستند و من سعی دارم با ارائه شناختی از استان توجه آنها را به این استان جلب کنم.

وی گفت: طرح بزرگی با عنوان جلوگیری از تبخیر آب چاه نیمه های سیستان و کمک به تولید آن در مرحله کارشناسی است که برای اجرای آن 1000 میلیارد تومان مورد نیاز است. با توجه به اینکه در شرایطی قرار داریم که استان به سمت خشک شدن پیش می رود و صیانت از هر قطره آب برای ما مهم است لذا از بانکها می خواهم در اجرای این پروژه نیز قدم جلو بگذارید و با بخش خصوصی این پروژه را اجرا کنید .

هاشمی خطاب به مسئولین بانکی گفت: بدنبال نقش افرینی در پروژه های بزرگ باشید هر چند طرح های کوچک پله رسیدن به پروژه های بزرگ است ولی ریسک پذیری را به دلیل پاره ای از مشکلات که بانکها با آن روبرو شده اند از دست ندهید چرا که برای جلوگیری از حبس پول بانکی باید ریسک را بالا ببرید چرا بانک و ریسک آن پول سازی می کند .

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =