کودک 4 ساله بعلت غیر استاندارد بودن نرده های آپارتمان مسکن مهر سقوط و کشته شد.

 

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی و به نقل از خوی خبر ،زن همراه كودك 4 ساله اش وارد طبقه اول ساختمان 8 طبقه مسكن مهر در كوي وليعصر خوي شد. دست پسر 4 ساله اش را ول كرد تا دكمه آسانسور را بزند، قدري منتظر شد، آسانسور پايين آمد، زن دست دراز كرد تا دست پسرش را بگيرد، اما پسرش در كنارش نبود. بلافاصله به كنار پله هارفت و به طبقه زير زمين ساختمان نگاه كرد. پسرش از كنار پله ها به زيرزمين سقوط كرده و بي صدا و خون آلود افتاده بود، بدون آنكه ميله هاي كذايي مانع سقوط وي شوند، فرياد جگر خراش مادر، همسايه ها را بيرون كشيد، كودك را به بيمارستان منتقل كردند، ضربه مغزي، اعزام فوري به اروميه. اما در بين راه مهدي حبيب زاده كودك 4 ساله ديگر حتي نفس هم نمي كشيد.

مجتمع آپارتماني مسكن مهر شماره 3، درست يك سال قبل به صورت رسمي افتتاح و 22 خانواده در آن ساكن شدند، نه تنها ميله هاي حفاظ آپارتمانها غير استاندارد هستند و از سقوط كودك 4 ساله كه سهل است از سقوط يك انسان بالغ هم جلوگيري نمي كنند، اين ساختمانها فاقد تجهيزات آتش نشاني، آسانسورهاي چيني دائما خراب، فاقد محوطه سازي و بسياري از امكانات اوليه هستند. جالب اين است كه براي اين ساختمان هاي 8 طبقه آيفن هاي غيرتصويري نصب كرده اند و اگر صاحب خانه بخواهد قبل از باز كردن درب، مراجعه كننده را بشناسد بايد از طبقه هشتم به پايين بيايد و به مراجعه كننده پاسخ دهد.

جمعي ازساكنان اين آپارتمانها در گفتگو با خبرنگاران گفتند: از اينكه با همدلي . همكاري مسوولان توسعه مرز رازي تصويب شده، بسيار خوشحاليم امام از نماينده محترم مردم در مجلس، از امام جمعه محترم از فرماندار محترم مي خواهيم، در مورد مشكل ما هم همدلي و همكاري كنند و برايمان مشخص نمايند، اينجا قتگاه كودكان ماست و يا مسكن و ماواي ما كه با خون دل پولش را جور كرده ايم و اكنون در آن ساكن شده ايم.

مهدي حبيب زاده، كودك 4 ساله رفت. اما آخرين تصويري كه از وي در ذهن ساكنان آپارتمان باقي مانده، نه خنده هاي كودكانه و شادش كه تصوير خون آلود و چشمان بي فروغ او و ضجه هاي دلخراش مادرش است. مقصر اين حادثه كيست؟ و چگونه بايد از پيش آمدن حوادث مشابه جلوگيري كرد؟!

میرمسعود مظلومی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    2 0
    پاشین بیایین مسکنهای مهر استان گلستان رو ببینین.همسایه بغلی دیگه نمیخواد بیاد توی راهرو و در بزنه که بره خونه همسایش، از همون خونش قدم بر میداره تو خونه همسایه و میگه یاالله دیوار نیست پوست پیاز پوسیدست
  • دوست IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    4 0
    اکثر خانه های مسکن مهر به همین صورت است یعنی تقریبا99 درصدش بی کیفیت ابکی ، فقط بساز بفروشی ساختن بیچاره اون پدر و مادر یک عمر باید خون دل بخورن