ایرنا نوشت:

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که واشنگتن و متحدان عربی اش در منطقه خلیج فارس در حال تدارک برای مقابله با اقداماتی هستند که ثبات را در این منطقه برهم می زند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دوحه، کری این سخنان را پس از گفت و گو با وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در مورد توافق هسته ای ایران مطرح کرد.

وی در یک کنفرانس خبری در دوحه قطر گفت که با وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به توافق رسیده ایم که توافق هسته ای به محض اجرای تمام و کمال، به برقراری امنیت در منطقه کمک خواهد کرد.

کری یادآور شد که وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس همچنین در مورد انتقال سلاح و سیستم دفاع موشکی به این کشورها بحث و تبادل نظر کرده اند.

وی گفت که همکاری بیشتر آمریکا با شورای همکاری خلیج فارس، آموزش نیروهای ویژه و ارائه اطلاعات را در بر می گیرد.
وزیر خارجه آمریکا افزود: در شرایط حساس کنونی، هیچکس نباید این تردید را به خود راه دهد که واشنگتن تنها متمرکز بر اجرای توافق هسته ای با ایران است و فکر می کنم که باراک اوباما رییس جمهور آمریکا این مسئله را در نشست سران کمپ دیوید به خوبی بیان کرده است.

او اضافه کرد: وزرای شرکت کننده در این نشست بر این نکته اتحاد نظر دارند، زمانی که توافق هسته ای ایران اجرا شود به امنیت دراز مدت منطقه کمک می کند.
کری گفت: برجام موجب می شود تا ایران نتواند به سلاح هسته ای دست پیدا کند.

او گفت: امروز من و همتایان عربی ام به گفت وگو درباره اقداماتی که صورت خواهیم داد پرداختیم. ما در نشست مشترکمان درباره چگونگی ایجاد شراکتی قویتر و پایدارتر و راهبردی تر صحبت کردیم که تمرکز ویژه آن به همکاری در مبارزه با تروریسم، افراط گرایی و همکاری در مبارزه با فعالیت بی ثبات کننده ای خواهد بود.

وزیر امور خارجه آمریکا ساعاتی پیش برای مذاکره با وزرای خارجه شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس وارد دوحه پایتخت قطر شد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =