استاندار هرمزگان گفت: چهاردهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی سال آینده در استان هرمزگان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، جاسم جادری در نشست هماهنگی و امضای تفاهم نامه برگزاری چهاردهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در استان هرمزگان، عنوان کرد: ما از برگزاری این اجلاس مهم در استان هرمزگان بسیار خوشحالیم و امیدواریم بتوانیم با برگزاری مطلوب آن خادم خوبی برای حضرت امام حسین (ع) باشیم.

وی ادامه داد: مراسمات سنتی بسیاری همچون چاوش خوانی، نوحه خوانی، تعزیه و سینه زنی سنتی در ایام ماه محرم و عزاداری سالار شهیدان در هرمزگان برگزار می شود که می توان در این اجلاس آنها را به خوبی معرفی کرد.

استاندار هرمزگان افزود: امیدواریم بتوانیم با همکاری هیئت های مذهبی، صدا و سیما و دیگر نهادها به شکل خوبی اجلاس پیرغلامان حسینی را در هرمزگان برگزار کنیم.

جادری با بیان اینکه مردم هرمزگان افتخارات بزرگی را در دوران دفاع مقدس رقم زده اند و هم اکنون نیز در خط مقدم دفاع از مرزهای کشور قرار دارند، تصریح کرد: در روز عاشورا عظمت هیئت های مذهبی این استان که مربوط به قومیت های مختلف و هموطنانی از سراسر کشور هستند در خیابان های بندرعباس به نمایش در می آید و هر کس به سبک خود به عزاداری می پردازد و می توانیم از این ظرفیت در برگزاری این اجلاس استفاده کنیم.

شایان ذکر است؛ محمد رحمان نظام اسلامی نماینده رئیس اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی نیز در این نشست، بیان داشت: سیزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی از 13 تا 16 مهر ماه سال جاری در استان فارس برگزار می شود و در پایان این اجلاس پرچم حرم مطهر امام حسین (ع) به نماینده استان هرمزگان به عنوان میزبان دوره بعدی این اجلاس اعطا می شود.

وی ادامه داد: میزبانی اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در سال 95 با توجه به درخواست دکتر جادری استاندار هرمزگان به این استان داده شده که سازمان ها و نهادهای مختلفی در برگزاری آن همکاری خواهند داشت.

همچنین مهدی دهقان نیری دبیر اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با بیان اینکه این اجلاس به ابتکار سازمان صدا و سیما تشکیل شده است، اظهار داشت: در واقع این اجلاس یک نوع افتتاحیه برای ماه محرم هر سال است که پیش از آغاز ماه محرم برگزار می شود و امسال نیز با شعار منادیان وحدت امت اسلامی در استان فارس برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: 13 نهاد و سازمان به طور مستقیم با این اجلاس در ارتباط هستند که جلسات شورای سیاست گذاری و برنامه ریزی اجلاس با حضور نمایندگان آنها تشکیل می شود.

دبیر اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی افزود: شبکه های مختلف صدا و سیما و رسانه های مکتوب و مجازی به طور ویژه این اجلاس را پوشش می دهند.

دهقان نیری با بیان اینکه مهمانانی از خارج کشور نیز در این اجلاس حضور خواهند یافت، عنوان کرد: در مجموع روزهای برگزاری اجلاس از 60 نفر تقدیر می شود که در روز اختتامیه 15 پیرغلام و خادم حسینی مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

در پایان این نشست نیز تفاهم نامه برگزاری چهاردهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در استان هرمزگان به امضای استاندار هرمزگان و دبیر اجلاس رسید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =