مهندس جانفشان در جلسه شورای فنی استان سمنان که در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان برگزار شد، از برگزاری جلسات کمیته فنی استان به‌صورت مستمر خبر داد و اظهار داشت: جلسات کمیته فنی با حضور معاونان فنی فرمانداران استان و کارشناسان برگزار می‌شود و روند نظارت بر پروژه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری خبر انلاین وی افزود : پروژه‌های بزرگ توسط کمیته فنی و پروژه‌های کوچک در شهرستان‌ها با حضور دستگاه‌های اجرایی شهرستانی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
معاون امور عمرانی استاندار سمنان از برگزاری نخستین جلسه ارزیابی بین دستگاه‌ها در شورای فنی خبر داد و گفت: تمام بازدیدهای انجام‌شده از دستگاه‌ها به‌صورت تیمی انجام‌شده و هیچ‌یک از بازدید به‌صورت انفرادی نبوده است.
ایشان در خصوص ارزیابی دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: 15 دستگاه مهم اجرایی از نظر میزان اعتبار مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند که شورای فنی، وظیفه بررسی این ارزیابی‌ها را بر عهده داشته است.
مهندس جانفشان با بیان اینکه این ارزیابی‌ها به‌صورت فصلی ادامه خواهد داشت، افزود: این ارزیابی‌ها هر سه ماه یک‌بار انجام و گزارش‌ها ارائه می‌شود؛ مدیر دستگاه مورد ارزیابی قرار گرفته، از وضعیت دستگاه خود باخبر شده و برای برطرف کردن مشکلات موجود برنامه‌ریزی خواهد کرد.
وی از بازدید از کارخانه‌های تولید مصالح ساختمانی در استان سمنان خبر داد و خاطر نشان کرد: در جلسات کمیته فنی به مدیرعاملان کارخانه‌ها 20 دقیقه فرصت داده می‌شود تا از ظرفیت‌های واحد خود صحبت کنند.
معاون امور عمرانی گفت: نوع انجام مناقصات برای انتخاب پیمانکار در اختیار مدیرکل دستگاه‌های اجرایی است و مدیرکل هر دستگاه می‌تواند از مناقصه محدود به شکل قانونی برای انتخاب پیمانکار خوب استفاده کند.
وی افزود :
هنگامی‌که دستگاهی از قیمت تمام‌شده پروژه آگاه است و پیمانکاری قیمتی پایین‌تر از قیمت می‌دهد، این به این معنا نیست که این پیمانکار بهتر است؛ باید از انتخاب چنین پیمانکارانی خودداری کرد تا از مشکلات آینده جلوگیری به عمل آید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =