استاندار قم با بیان اینکه همگرایی و همسویی مسئولان لازمه ی مدیریت مصرف انرژی است گفت: در صورتیکه این همگرایی در بین مسئولان ارشد استان شکل بگیرد شاهد هماهنگی مردم نیز خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، سيد مهدي صادقي استاندار قم در ديدار مديران استاني وزارت نيرو طي سخناني تلاش براي تغيير فرهنگ و اصلاح الگوي مصرف انرژي را ضروري خواند.
استاندار قم با اشاره به سياست وزارت نيرو مبني بر تمركز بخشي بر انرژي سبز و ترغيب بخش خصوصي براي سرمايه گذاران در زمينه ي انرژي هاي پاك را لازم تلقي و خاطرنشان كرد:‌ قم با وجود شرايط آب و هوايي گرم و خشك زمينه ي بهره برداري از انرژي خورشيدي را دارد.
صادقي با بيان اينكه مسئله ي بحران آب در كشور جدي است، افت سطح ذخاير زيرزميني آب را از مشكلات مهم كشور و استان قم عنوان و اضافه كرد: تداوم بهره برداري غيرمجاز از اين منابع موجب تشديد كم آبي و معضلات زيست محيطي خواهد شد.
وي با اشاره به مرز مشترك قم با چند استان كشور، مسئله ي ريزگردهاي ناشي از قطع حق‌آبه هاي قم را فرااستاني و نيازمند نگاه ملي دانست و افزود: در صورت ادامه ي اين روند استانهاي مجاور نيز با مشكل ريزگردها مواجه خواهند شد.
نماينده عالي دولت در استان همگرايي همه ي مسئولان در زمينه ي مديريت مصرف را بسيار مهم و ضروري برشمرد و تصريح كرد: در صورتيكه اين همگرايي در بين مسئولان ارشد استان شكل بگيرد شاهد هماهنگي مردم نيز خواهيم بود.
استاندار قم آموزش را از ديگر روش هاي كارآمد در زمينه ي كاهش مصرف عنوان و خاطرنشان كرد: در صورت مشاركت همه ي مردم و مسئولان شاهد كاهش اثرات سوء در بخش انرژي از جمله كاهش منابع آبي، قطع برق و تغيير اقليم خواهيم بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =