۰ نفر
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
یک شرط به قانون فرزندخواندگی اضافه شد

کارشناس مسوول دفتر شبه خانواده بهزیستی استان ایلام گفت: بر اساس قانون جدید، کودکان بدسرپرست دارای والدین بی‌صلاحیت هم به قانون فرزندخواندگی اضافه شدند.

«پروین یعقوبی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پیش از این تنها کودکان بی‌سرپرستی که فاقد پدر یا جد پدری بودند می‌توانستند به عنوان فرزند خوانده به خانواده‌های متقاضی سپرده شوند.

وی افزود: بر اساس قانون جدید علاوه بر کودکان بی‌سرپرست، کودکان بدسرپرستی هم که والدین آنها به هر دلیل صلاحیت نگهداری فرزندان‌شان را نداشته باشند هم مشمول قانون فرزندخواندگی خواهند شد.

یعقوبی با بیان اینکه اکنون 60 مورد تقاضا برای فرزندخواندگی در این اداره به ثبت رسیده و برای آنها پرونده تشکیل شده اضافه کرد: سال گذشته چهار کودک در ایلام به فرزندخواندگی سپرده شدند که دو پسر و دو دختر بودند.

کارشناس مسوول دفتر شبه خانواده بهزیستی استان خاطر نشان کرد: فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرستی که به دلایل مختلف به شیرخواگاه و خانه کودک و نوجوان ارجاع داده شده باشند با شرایط لازم به خانواده‌های متقاضی سپرده می‌شوند.

وی داشتن تمکن مالی مناسب، صلاحیت اخلاقی، عدم اعتیاد به مواد مخدر و گذشت پنج سال از زندگی مشترک را از جمله شرایط لازم خانواده‌ها برای دریافت فرزند خوانده از طریق بهزیستی اعلام کرد.

کارشناس مسوول دفتر شبه خانواده بهزیستی استان عنوان کرد: عمده خانواده‌های متقاضی فرزندخوانده در این استان به فرزند دختر تمایل دارند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =