تسنیم نوشت:


جلال‌الدین حقانی رهبر شبکه حقانی از رهبری ملا اختر منصور بر گروه طالبان افغانستان اعلام حمایت کرد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، جلا‌ل الدین حقانی رهبر شبکه حقانی موافقت و حمایت خود را از رهبری ملا اختر محمد منصور بر گروه طالبان افغانستان اعلام داشت.

در بیانیه‌ای که به نقل از وی در وب‌سایت رسمی گروه طالبان منتشر شده امده است: مطمئن هستیم که انتصاب ملا اختر منصور با مشروعیت کامل انجام پذیرفته است و وی پس از مشورت‌های لازم جانشینی مناسب برای ملا عمر است.

در ادامه این بیانیه اظهار داشته شده است: به همه مقامات ارشد امارت اسلامی افغانستان پیشنهاد می‌کنیم که با وی بیعت کرده و به طور کامل از دستورات رهبر جدیدشان پیروی کنند.

جلا‌الدین حقانی بیان داشته است: بنده از جانب خود و مجاهدین وابسته به خود اطمینان می‌دهیم که وی را به عنوان امیرالمؤمنین جدید شناخته و از وی پیروی می‌کنیم. دشمنان اسلام همیشه تلاش داشتند تا اختلافاتی را میان جنبش‌های اسلامی و مسلمانان راه‌اندازی کنند پس پیشنهاد ویژه من به همه اعضای امارت اسلامی این است که اتحاد داخلی خود را حفظ کنند. آگاه باشید که نباید تحت تأثیر تبلیغات منفی دشمنان قرار گیرید در غیر این صورت تمام جانفشانی‌ها و خدمات شما در طول بیست سال اخیر از بین خواهد رفت.

این بیانیه در حالی منتشر شده است که در روزهای گذشته برخی رسانه‌ها خبر مرگ جلال‌الدین حقانی را منتشر کرده و ادعا کردند که وی نیز سال گذشته بر اثر بیماری مرده است با این حال خانواده حقانی و طالبان افغانستان این خبر را رد کردند.

اعلام حمایت جلا‌الدین حقانی از ملا اختر منصور یکی از مهم‌ترین اتفاقات این روهای جریان رهبری طالبان است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =