امروز مراسم رونمایی از برچسب جدید سرویس مدارس با حضور رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و مسئولان آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی راهور، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از رصد فعالیت سرویس‌های مدارس توسط دوربین‌های زوج و فرد خبر داد.

سردار تیمور حسینی با بیان اینکه در حوزه ساماندهی سرویس‌های مدارس انسجام خوبی شکل گرفته است، گفت: تقریبا تمامی رانندگان سرویس مدارس تحت آموزش‌های خاص قرار گرفته‌اند.

او با بیان اینکه نظارت تاکسیرانی در راستای کنترل حداکثری موفق بوده است، ادامه داد: محصول آموزش و نظارت این بود که در سال گذشته در بحث تصادفات سرویس‌های مدارس حادثه‌ای نداشتیم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه امسال بنا داریم با تعامل و همدلی در سال تحصیلی 94-95 وضعیت مطلوب‌تری از سال گذشته را شاهد باشیم، گفت: سرویس مدارس باید شناسنامه‌دار باشد و باید مدارک کنترلی همچون بیمه‌نامه، معاینه فنی و... را دریافت کنند و بدیهی است که اگر خودرویی نتواند تاییدیه‌ای از سازمان تاکسیرانی بگیرد، اجازه فعالیت ندارد.

حسینی با بیان اینکه امسال محدوده زوج و فرد توسط دوربین و بدون حضور پلیس کنترل می‌شود، گفت: صرفا پلاک خودروهایی که دارای برچسب مدرسه باشند برای دوربین تعریف خواهد شد و سرویس مدارس فاقد برچسب نمی‌توانند در محدوده زوج و فرد تردد کنند.
نصب GPS در سرویس مدارس

در ادامه اسفندیار چهاربند گفت: سرویس مدارس دانش‌آموزان در ظاهر بسیار ساده و عامیانه است اما تامین امنیت و ایمنی آن اقدامی فرابخشی و نیازمند همکاری چندین دستگاه است.

او با بیان اینکه سال گذشته حادثه‌ای درخصوص تصادف سرویس مدارس رخ نداد گفت: سال گذشته، سالی بی‌نظیر بود اما باید در سال تحصیلی جدید نیز تامین امنیت و ایمنی سرویس‌ها مورد توجه قرار بگیرد، چراکه دانش‌آموزان 6 الی 17 سال از این خودروها استفاده می‌کنند و باید راننده این سرویس‌ها از صلاحیت‌های لازم برخوردار باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: علاوه بر امنیت، ایمنی این خودروها نیز بسیار مهم است و باید از حوادثی که به موجب سهل‌انگاری پیمانکار و راننده شکل می‌گیرد، جلوگیری کنیم.

چهاربند با بیان اینکه وظایف پیمانکاران و رانندگان در قالب بخشنامه‌ای ابلاغ شده است گفت: نظارت بر سرویس‌های مدارس نیز بسیار حائز اهمیت است و علاوه بر آموزش و پرورش، تاکسیرانی و پلیس راهور نیز در این سرویس‌ها نظارت خواهند کرد.
او از ثبت‌نام الکترونیکی سرویس مدارس در 9 منطقه خبر داد و گفت: همچنین به صورت پایلوت در مدارس سه منطقه GPS در سرویس‌ها نصب خواهد شد تا والدین دانش‌آموزان بتوانند فرزندان خود را رصد کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه سرویس مدرسه بخشی از فرصت‌های تربیتی است و باید سرویس‌های مدارس به مانند محیط‌های آموزشی باشند،‌ گفت: صلاحیت پیمانکاران و رانندگان قطعا اثبات خواهد شد.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =