ایسنا نوشت:

گزارش ارزیابی خدمات شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو در ایران منتشر شد که براساس آن شرکتهای با امتیاز بیش از 80 در رتبه یک، بین 65 تا 80 در رتبه دو، 50 تا 65 در رتبه سه و شرکتهای با امتیاز کمتر از 50 در رتبه چهارم قرار گرفته و مردود شناخته شده‌اند.

محسن سلیمی، مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در این زمینه اظهار کرد: ارزیابی خدمات ارائه شده از سوی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو در سال 1393، براساس چهار شاخص اصلی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه شاخص اول ارزیابی نظام مدیریتی شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو براساس سطح انطباق آنها با آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو بوده است، خاطرنشان کرد: در شاخص دوم نیز نمایندگی‌های مجاز تحت پوشش شرکتهای ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو براساس چهار شاخص وضعیت نیروی انسانی، تجهیزات تعمیرگاهی، فضای فیزیکی و نظام آراستگی تحت بررسی قرار گرفته‌اند.

مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ادامه داد: بررسی میزان رضایتمندی مشتریان از خدمات این شرکتها براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، سومین شاخص برای ارزیابی عملکرد شرکتهای خدمات پس از فروش خودرو بوده است.

وی افزود: همچنین براساس شاخص چهارم نظر مدیران نمایندگی‌های مجاز از عملکرد شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو مورد بررسی قرار گرفته است و در مجموع با جمع‌بندی عملکرد شرکتها در چهار شاخص مربوطه، امتیاز نهایی آنها به دست‌ آمده است.

سلیمی با بیان اینکه شرکتهایی که در این ارزیابی امتیاز بیش از 80 را کسب کرده‌اند در رتبه یک خدمات پس از فروش خودرو قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: شرکتها با امتیاز 65 تا 80 در رتبه دو، 50 تا 65 در رتبه سه و شرکتهای با امتیاز کمتر از 50 در رتبه چهارم (مردودی) قرار گرفته‌اند.

براساس ارزیابی صورت گرفته از عملکرد شرکتهای خدمات پس از فروش دارای بیش از 10 نمایندگی مجاز، شرکتهای ایساکو، مزدایدک و سایپایدک (در بخش ارائه خدمات به محصولات پارس خودرو) در رتبه یک خدمات پس از فروش قرار گرفته‌اند.

در این رده‌بندی شرکتهای اطلس خودرو، سایپا یدک (در بخش ارائه خدمات به محصولات سایپا و زامیاد)، مدیاموتور، آسان موتور، مدیران خودرو و آرین موتور پویا در رتبه دوم قرار گرفته‌اند. شرکتهای بم خودرو و پرستوی آبی ارگ نیز در رتبه سوم خدمات پس از فروش خودرو قرار دارند.

اما در رده‌بندی شرکتهای دارای کمتر از 10 نمایندگی مجاز، شرکتهای آلفا موتور و معین موتور در رتبه دوم قرار دارند. نگین خودرو، ستاره ایران، پرشیا خودرو، خودروسازی سینا و نیرو خودرو آسیا نیز در رتبه سوم قرار گرفته‌اند. شرکتهای مرتب خودرو و کاسپین خودرو نیز در رتبه چهارم خدمات پس از فروش خودرو قرار گرفته و مردود شناخته شده‌اند.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    2 0
    تو ایران اصلا بهترین نداریم همه یا بد هستن یا بدتر
  • بی نام A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    1 0
    اول بايد به مردم ياد داد كه بدانند حقوق مشتري چيست و چگونه نظر و حق شان را مطالبه كنند بعد نظر خواهي ها اعتبار دارد. 80 مردم ما اصلا به حقوق خود آگاه نيستند و هرمشكلي كه برسرشان ميايد را اعتراض نمي كنند. يا بي تفاوت هستند و از اين بي تفاوتي كساني ميليارد ها سود مي كنند.
  • بی نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    2 0
    ایران خودرو هم اصلا امتیاز نگرفتند