رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: ساختار تشکیلاتی دادگستری استان قزوین در سال 93 نسبت به سال 89 و 90، سه برابر شده است.

 

به گزارش خبرآ خبرآنلاین استان قزوین به نقل از  روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، جمال انصاری بیان داشت: یکی از مسائلی که در مدیریت دستگاه قضایی بدان توجه می شود، نیروی انسانی است چراکه علیرغم ضرورت و اهمیت استفاده از تجهیزات برای پیشبرد کارها، آنچه کمیت و کیفیت کار را رشد می دهد، نیروی انسانی است.

وی ادامه داد: : در سال 93 تعداد قضات در استان 170 نفر بود که در حال حاضر 187 نفر است، در بحث نیروهای قضایی 67 درصد ساختار تشکیلاتی ما تکمیل و 56 درصد در بخش نیروهای اداری تکمیل است که در این حوزه ها کسری داریم.

 

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: ساختار تشکیلاتی ما در سال 93 نسبت به سال 89 و 90، سه برابر شده است و از سال 90 به بعد نیز 350 کارمند اداری و قضایی به مجموع دادگستری استان اضافه شده است.

 

وی در خصوص میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها در استان تصریح کرد: میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها در بخش جزایی 60 تا 70 روز و پرونده های حقوقی 85 تا 95 روز در استان است که قزوین در این حوزه جزو استان های در ردیف چهارم و پنجم است و این در حالی است که در چهار سال گذشته قزوین آخرین استان در میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها بود و این زمان 170، 120 و حتی 250 روز نیز بود ولی در حال حاضر این میانگین کاهش یافته است، البته ورودی پرونده ما در سال 93 در مجموع دادگاه های استان پنج درصد افزایش داشته است.

 

انصاری عنوان کرد: بیشترین پرونده های حقوقی مطالبات وجه، چک و سفته و سپس اختلافات ملکی و دعاوی خانواده است و در کیفری نیز منازعه بیشترین پرونده را به خود اختصاص می دهد که نخستین جرم در طول سال های 92 و 93 در استان بوده و سپس مواد مخدر بوده است.

 

وی یادآور شد: در سال 93 رشد پرونده در دادگاه های خانواده هفت تا 9 درصد بوده و فقط در بحث طلاق رشد دعاوی 2 تا سه درصد بوده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =