دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک از جمع آوری معتادان کارتن خواب از سطح شهر آبیک خبر داد و گفت: کمپ آبیک همچنان ظرفیت پذیرش این گروه از معتادان را دارد

به گزازش خبرآنلاین استان قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین سعید احمدزاده اظهار داشت: مراکز ماده ۱۶ شامل کمپ هایی برای نگهداری معتادان کارتن خواب استفاده می شود و خوشبختانه کمپ آبیک ظرفیت کافی برای نگهداری از معتادان کارتن خواب آبیکی را دارد و مردم در صورت مشاهده چنین افرادی می توانند با سامانه ۱۲۹ ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری آبیک و یا پلیس ۱۱۰ تماس گرفته و موضوع را گزارش دهند.

 

وی تصریح کرد: بسیاری از سرقت های خورد توسط معتادان صورت می گیرد که بیشتر با انگیزه بدست آوردن پول مواد مورد نیازشان دست به این کار می زنند.

 

این مسئول با اشاره به قانون جدید مرخصی زندانیان بیان کرد: در قانون جدید اعطای مرخصی به زندانیان، محکومان با نظر مددکار، روان شناس و رییس زندان و در صورت کسب امتیازهای فرهنگی تنها ۳ روز در ماه را می توانند به مرخصی بروند، مگر در شرایط خاص مانند فوت اقوام درجه اول که می توانند از مرخصی بیشتر برخوردار شوند.

 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک تأکید کرد: ۸۰ درصد سارقان زندانی پس از مرخصی از زندان مجدداً مرتکب سرقت می شوند.

 

وی به وجود قومیت های مختلف در آبیک اشاره کرد و گفت: وجود قومیت های مختلف موجب بروز درگیری و نزاع های طایفه ای در آبیک می شود که باید نگاه های طایفه ای که به معضلی برای جامعه تبدیل می شود کنار گذاشته شود.

 

احمدزاده با تأکید بر اینکه اگر خریداران مال مسروقه وجود نداشته باشد سرقتی رخ نخواهد داد خاطرنشان کرد: خرید هر گونه مال مسروقه جرم محسوب می شود و مال خرها به ۳ سال زندان بدون مرخصی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهند شد و دستگاه قضا با جدیت مضاعف با مال خرها برخورد خواهد کرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =