استاندار استان چهارمحال وبختیاری در شورای هماهنگی مدیریت یکپارچه زاینده رود در وزارت نیرو تأکید کرد: پایایی و دایمی بودن آب در رودخانه زاینده رود، به عنوان یکی از برنامه‌های اولویت‌دار از سوی مسئولان ملی و استانی، محسوب می‌شود.

قاسم سلیمانی افزود: مجوزهاي برداشت آب در رودخانه زاينده رود، با توجه به تخصيص‌هاي صادر شده از سوي وزارت نيرو، با رعايت حفظ رژيم دايمي اين رودخانه و دستيابي كشاورزان به ميزان حقابه قانوني‌شان صورت مي‌گيرد.

سليماني دشتكي تصريح كرد: گردشگري و توسعه باغات در حاشيه رودخانه زاينده رود، به ويژه در چهارمحال و بختياري، از اهميت ويژه‌اي به منظور حفظ منابع آبي اين رودخانه برخوردار است.

استاندار چهارمحال و بختياري گفت: برنامه‌ريزي به منظور توسعه كشاورزي، متناسب با نيازهاي آبي، نقش مهمي در رسيدن به اين هدف مهم دارد.

وي خاطرنشان كرد: اكنون ميزان برداشت آب در چهارمحال و بختياري، از ميزان تخصيص‌هاي صادر شده از سوي وزارت نيرو، كمتر است.

سليماني دشتكي اظهار داشت: برنامه‌ريزي براي توسعه چهارمحال و بختياري در آينده، براساس معيارهاي علمي، پژوهشي و كارشناسي صورت مي‌گيرد.

وي اضافه كرد: صرفه‌جويي و مديريت مصرف، افزايش بهره‌وري و استفاده از سيستم‌هاي نوين، جزو اولويت‌هاي مسئولان چهارمحال و بختياري در حوزه آب، گردشگري و كشاورزي به شمار مي‌رود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =