سهم 10 درصدی بروجرد از مجموع بودجه استانی

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه استانداری لرستان گفت: در سال جاری سهم شهرستان بروجرد از مجموع بودجه استانیسهم 16 میلیارد و 156 میلیون تومانی بروجرد از مجموع بودجه استانی 16 میلیارد و 156 میلیون تومان است

امید امیدی در کمیته توسعه و برنامه‌ریزی این شهرستان اظهار کرد: در سال جاری در مجموع 29 میلیارد و 693 میلیون تومان اعتبار عمرانی از محل اعتبارات استانی و ماده 180 به شهرستان بروجرد تخصیص یافته است. وی تاکید کرد: این در حالی است که سال گذشته این میزان 24 میلیارد و 693 میلیون تومان بوده است. این مسئول ادامه داد: سال گذشته سهم اعتبارات استان لرستان از محل ماده 180 در مجموع 154 میلیارد تومان بوده است که سهم اعتبارات استانی از این مبلغ 122 میلیارد تومان بود.

امیدی یادآور شد: در سال جاری سهم اعتباری استان لرستان از این محل به 269 میلیارد تومان افزایش یافته و برای ارتقاء شاخص‎های بهداشت و درمان، راه، آب شهری و روستایی، عمران شهری و چند مورد دیگر تعیین شد.

وی عنوان کرد: از این مجموع 146 میلیارد تومان به نام پروژه‎های استانی در اختیار استان است که بر اساس دستورالعمل باید اجرا شود و از سوی دیگر 97 میلیارد تومان برای پروژه‎های ملی و ملی استانی شده تعیین شده است.

به گزارش فارس مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه استانداری لرستان یادآور شد: بر اساس دستورالعمل قانون بودجه توزیع ماده 180 علاوه بر تعیین شاخص‎هایی، بلکه پروژه‎های مصوب شده در این کمیته باید زیر میانگین کشور باشد.

امیدی افزود: از سویی عملیات‏‌های مجاز این ماده آن نیز شامل مواردی نظیر احداث و تکمیل مدارس، خانه بهداشت، مرکز بهداشت، یکپارچه‌سازی اراضی سنتی، زیرساخت‌های مجتمع‌های دامپروری، گلخانه‌ای و آبزی‌پروری، زیرساخت‌های گردشگری، راه‎های روستایی، راه‌های اصلی و فرعی، اجرای طرح هادی، آب آشامیدنی شهری و روستایی از آن جمله‎ هستند.

وی اضافه کرد: توزیع شهرستانی ماده 180 از اختیار استان خارج بوده و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بر اساس شاخص‌های موجود توزیع کرده است.

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه استانداری لرستان تاکید کرد: کل اعتبارات شهرستان بروجرد در سال گذشته 24 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده است، حال آن که در سال جاری به واسطه افزایش اعتبار ماده 180 این رقم به 29 میلیارد و 600 میلیون تومان افزایش یافته است که رشد 25.20 درصدی را نشان می‌‏دهد.

امیدی خاطرنشان کرد: سهم اعتبارات بروجرد از کل اعتبارات شهرستان‎ها در سال گذشته 8.5 درصد بوده امسال به 10.2 درصد ارتقاء یافته است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =