بازدید معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از معدن سنگ بنیاد شهید شهرستان دوره چگنی

امروز معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی بهمراه جمعی از مسئولین استان لرستان و شهرستان دوره چگنی از معدن سنگ بنیاد شهید این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش خبر آنلاين ، در این بازدید " سید حسن هفده تن" معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به لزوم ایمنی نیروی کار گفت: در بحث توسعه ایمنی نیروی کار با همکاری وزارت صنعت و معدن، مسکن و شهرسازی، شهرداریها، سازمان نظام مهندسی ، سازمان بهداشت در بحث بیماریهای شغلی و باقی دستگاهها و نهادها و بخصوص نهادها و تشکلهای کارگری که قابلیها و ظرفیتهای بالایی را در همکاری با نهادهای دولتی دارند، می خواهیم این را بصورت یک برنامه جامع و بلند مدت اجرا کنیم تا بحث حوادث ناشی از کار منجر به فوت را به صورت چشمگیری کاهش دهیم.

 

وی در خصوص کاهش نیافتن حوادث ناشی از کار در طی سالهای گذشته بیان کرد: حوادث ناشی از کار طی 10 سال گذشته کاهش قابل ملاحظه ای نداشته و همین امر باعث شده بارزسی کار را بصورت پیش بینی و پیشگیری مدیریت ارزیابی از ریسک اجرا کرده تا بتوانیم از حادثه جلوگیری کنیم.

 

معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به حوادث بخش ساختمان اشاره کرد و گفت: با تفاهم نامه ای که با سازمان نظام مهندسی کل کشور داشتیم و این تفاهم نامه در سطح استانها اضافه شده، بزرگترین حوادث در بحث ساختمان در قسمت ارتفاع است که با برنامه های بازرسی مشترکی که داریم امیدواریم این حوادث را بصورت چشمگیری کاهش دهیم.

 

وی افزود: این برنامه برنامه ای جامع است و یک میلیون نفر را در سراسر کشور در سال جاری آموزش خواهیم داد که نیاز به تامین منابع مالی داریم که سازمان تامین اجتماعی قول داده بخش قابل توجهی از این منابع را تامین کند. همچنین در تمام کارگاههای تولیدی می بایست مسئول ایمنی داشته باشیم.

 

هفده تن در خصوص بازنشستگی پیش از موعد شاغل سخت و زیان آور عنوان کرد: برنامه ای در ارتباط با مشاغل سخت و زیان آور داریم که آنرا به دو قسمت تقسیم می کنیم ، مشاغلی که سخت هستن فوق العاده شغل دیافت می کنند و مشاغلی که زیان آور هستند و بیماریهای شغلی ایجاد می کنند با برنامه هایی که با وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی داریم به کمک نوآوری بتوانیم آلاینده هایی را که موجب بیماریهای شغلی می شوند طی 5 سال آینده امحا کنیم چون اعتقاد داریم نیروی کار هنگامی که بازنشسته می شود باید از سلامت کامل برخوردار باشد.

 

وی در خصوص میزان حوادث منجر به فوت ناشی از بیماریهای شغلی گفت: حوادث منجر به فوت ناشی از بیماریهای شغلی 10 برابر بیشتر از حوادث فیزیکی است که این آمار بسیار بالایست و سالانه مبالغ بالایی به بودجه عمومی دولت جهت حوادث ناشی از کار تحمیل می شود.

 

معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: در خصوص افرادی که در مشاغل زیان آور کار می کنند ، کارگروههای مشترکی را با سازمان تامین اجتماعی تشکیل داده ایم تا بتوانیم فرآیند بازنشستگی پیش از موعدشان را سرعت بخشیده و رضایت مندی نیروی کار را به حداکثر برسانیم.

 

سپس "نورالدین درمنان" فرماندار شهرستان دوره چگنی با اشاره به ظرفیتهای شهرستان دوره چگنی در بحث ایجاد سرمایه ، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی گفت: با توجه به ظرفیتهای شهرستان دوره چگنی در بحث ایجاد سرمایه ، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی، متاسفانه از این ظرفیت ها به نحو احسن نتوانسته ایم استفاده کنیم. مثلا در حوزه معادن، منابع طبیعی آسیب می بیند، زیر ساختها مانند جاده ها بر اثر تردد خودروهای سنگین سنگ کش تخریب می شوند، سر و صدای تردد خودروهای سنگین و انفجارات معادن موجب آزار مردم روستاهای مجاور این معاون شده، چراگاههای دام محدود می شود و در ازای آن در این معادن از کارگران ساده بصورت فصلی استفاده می شود که می بایست با توجه به نیاز معادن، با آموزشهای فنی و حرفه ای نیروی کار ماهر در سطح این شهرستان آموزش دهیم و این آموزش بتواند باعث اشتغال آنها در معاون شود تا بصورت عمده بتوانیم بگوییم معادن باعث ایجاد اشتغال در شهرستان دوره چگنی شده است.

 

وی در خصوص تعداد نیروی کار مشغول در معادن شهرستان دوره چگنی عنوان کرد: به استناد آماری که اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی به این فرمانداری اعلام کرده است تعداد 700 نفر در حوزه معادن مشغول بکار می باشند که اکثرا لباس و کلاه ایمنی ندارند که در حوزه کارگری می بایست به این قضیه توجه شود.

 

فرماندار شهرستان دوره چگنی با تاکید بر احداث شهر فرآوری سنگ در این شهرستان بیان کرد: معادن سنگ می بایست در شهرستان دوره چگنی تبدیل به کار و سرمایه شود. در صورت وجود یک شهرک فرآوری سنگ دیگر نیازی نیست سنگ معادن بصورت خام از این شهرستان خارج شود و می توان از آن برای مصارف مختلف از قبیل سنگهای تزیینی استفاده کرد.

 

وی در خصوص پیگیریهای انجام شده جهت احداث شهرک فرآوری سنگ یادآور شد: پیگیریهایی جهت احداث شهرک فرآوری سنگ صورت گرفته و در مراحل نهایی است که امیدواریم با احداث این شهرک شاهد تحولی در حوزه اشتغال شهرستان دوره چگنی باشیم.

 

درمنان با اشاره به نبود امکانات و تجهیزات کافی در ادارات شهرستان دوره چگنی گفت: گرچه در حوزه شهرستان دوره چگنی در اکثر ادارات امکانات و تجهیزات کافی وجود ندارد و این ادارات بصورت نمایندگی هستند ولی کارکنان آنها با تلاش و جدیت به کار خود ادامه می دهند و به رتبه های استانی قابل توجهی دست می یابند.

 

وی افزود: با تجهیز ادارات شهرستان دوره چگنی از جمله اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و استفاده از ظرفیتهای این شهرستان می توان آینده خوبی را برای این شهرستان پیش بینی کرد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =