استاندار گیلان: نیروهای دانشگاهی باید در بخش برنامه ریزی و مدیریتی فعالانه عمل کنند

دکتر محمدعلی نجفی در نشست با مدیران، اعضای هیئت علمی و پژوهشگران جهاد دانشگاهی گیلان که در محل استانداری برگزار شد با گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی، این نهاد ارزشمند را مولود انقلاب دانست و افزود : جهادگران دانشگاهی افرادی متخصص، متعهد، با فرهنگ، متدین و خودباور هستند که در جهت توسعه و تعالی کشور تلاش می کنند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان وی با اشاره به نقش مهم دانشگاهیان در تحقق اقتصاد مقاومتی بر لزوم ارتباط هر چه بیشتر بین صنعت و دانشگاه تأکید کرد و افزود : در دانشگاههای بزرگ دنیا علاوه بر تولید علم و جذب نیروی متخصص و تربیت نیروهای علمی، در بخش تولید ثروت نیز به خوبی عمل گرديده به گونه ای که چندین برابر بودجه کشورشان در اين بخش درآمدزایی دارند 

استاندار گیلان بر ضرورت ارتباط بیشتر مدیران اجرایی با دانشگاهها تأکید کرد و افزود : مدیران باید با بهره گيري از ظرفیت دانشگاهيان ، فعالیت های پژوهشی خود را از طريق آنها انجام دهند
دکتر نجفی بر ضرورت بهره گیری از شرکت های دانش بنیان با فناوری روز تأکید کرد و افزود : نیروهای دانشگاهی باید در بخش برنامه ریزی و مدیریتی فعالانه عمل کنند .
وی به نقش مهم جهاد دانشگاهی در انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی اشاره و بیان کرد: این مجموعه مهم می تواند در بخش های مختلف به انجام کارهای مطالعاتی بپردازد.
وي بر لزوم تمركز فعاليتهاي تحقيقاتي در بحث محيط زيست تاكيد كرد و افزود : در بحث محیط زیست چندین کار تحقیقاتی صورت پذیرفت و در طي سالها پولهاي بسياري در خصوص تالاب انزلي هزينه شد كه مقطعي و مسكن بود .
دکتر نجفی تحول در بخش کشاورزی را نیاز گیلان دانست و گفت: بایستی در بخش آب و کمبودهای مربوط به این بخش، کارهای بنیادی و مطالعاتی انجام گیرد که جهاد دانشگاهی می تواند در این رابطه نقش آفرینی کند
وی افزود : طبیعت گیلان به گونه ای است که کسی گمان نمی کند که این استان با مشکلات کم آبی مواجه باشد اما حقیقت چیز دیگری است.

وی با بیان اینکه استان گیلان سالانه بیش از 1000 میلی متر بارندگی دارد اظهار داشت : بخش اعظمی از این بارندگی ها در مناطق دشت و جلگه استان می بارد و از سوی دیگر سد منجیل ما خالی از آب است که باید از این نعمت الهی بهره لازم را برد و از هدر رفت آن جلوگیری نمود.
استاندار گیلان با بیان اینکه زماني حق آب گیلان از حوضه سفیدرود بزرگ در حدود 2 میلیارد و 400 میلیون مترمکعب بود که اکنون این رقم به یک میلیارد مترمکعب کاهش یافته افزود : از وزیر نیرو سهم گیلان را از سفیدرود بزرگ مطالبه کردیم و اقدامات خوبی در این خصوص صورت پذیرفته است.
وی با بیان اینکه باتوجه به مشکلات کم آبی در کشور تنها استان های گیلان و مازندران برای کشت برنج در نظر گرفته شده اند افزود : باید از بارندگی های استان که اکثراً از شهریور تا بهمن ماه صورت می پذیرد نهایت بهره را گیریم و از هدر رفت آن جلوگیری کنیم که شما می توانید در این بخش برنامه داشته باشید.
استاندار با اشاره به اعلام آمادگی بخش آموزش جهاد دانشگاهی برای برگزاری دوره های آموزشی در رابطه با ازدواج تصریح کرد: برگزاری کلاس های آموزشی پیش از ازدواج از اهمیت بسیاری برخوردار است و بایستی مورد توجه قرار گیرد

رئیس جهاد دانشگاهی استان نیز در این نشست عامل موفقیت در هر سازمانی را وجود نیروهای متفکر دانست و افزود : جهاد دانشگاهی تکیه خود را بر جهادگران و نیروهای متفکر گذاشته است.
رسایی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی دستگاهی پژوهش محور است با اشاره به فعالیت های پژوهشی خوب صورت گرفته در جهاد دانشگاهی گیلان گفت : جهاد دانشگاهی گیلان در سال 93 توانست حدود 2 میلیارد تومان قراردادهای پژوهشی و خدمات در این بخش ارائه داد.در پایان این نشست با اهداء لوح و هدایایی از سوی استاندار گیلان از برگزیدگان جهاد دانشگاهی استان قدردانی شد.

همچنین پیش از سخنان استاندار مسئول پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی و معاونین پژوهشی، فرهنگی، آموزشی، مالی و پشتیبانی به ارائه گزارشات و اقدامات صورت گرفته در جهاد دانشگاهی گیلان پرداختند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =