استاندار آذربایجان غربی در دیدار با یک گروه سرمایه‌گذاری خارجی از فعالیت و حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بویژه در زمینه‌های صنعت، معدن، تولید کود پتاس و انرژی‌ خورشیدی در آذربایجان‌غربی استقبال کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربايجان غربي، مهندس سعادت در اين ديدار كه در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد ضمن ابراز خرسندي از حضور اين گروه سرمايه گذار در آذربايجان غربي گفت: حوزه های مختلف صنعتي مانند صنايع پايين دست پتروشيمي، استحصال كود پتاس از نمك درياچه اروميه، گردشگري،توليد لوازم و قطعات خودرو، بخش توليدي، كشاورزي، انرژي پاك خورشيدي و صنعت بسته‌بندي از مهمترين زمينه هاي سرمايه گذاري در آذربايجان‌غربي است و ما از فعاليت سرمايه‌گذاران در اين زمينه‌ها حمايت كافي را خواهيم داشت.

وي استخراج و فرآوري سنگ هاي معدني را از ديگر ظرفيت هاي مهم استان براي سرمايه گذاري عنوان و اظهار كرد: به دليل عدم وجود تكنولوژي مناسب جهت فرآوري سنگ هاي معدني در استان، خام فروشي در اين محصول صورت مي‌گيرد لذا از سرمايه گذاران خارجي براي سرمايه گذاري در زمينه اكتشاف، استحصال و فرآوري سنگ هاي معدني استقبال مي‌كنيم.

استاندار آذربايجان غربي حوزه انرژي را از ديگر حوزه هاي مهم قابل سرمايه گذاري در استان عنوان كرد و افزود: در صورتيكه سرمايه گذاري مناسبي در زمينه ساخت نيروگاه و توليد انرژي در استان صورت گيرد، علاوه بر مصرف داخلي، امكان صادرات آن به كشورهاي همجوار نيز وجود خواهد داشت.

سعادت همچنين گفت: براي سرمايه گذاران خارجي امكان سرمايه گذاري مشترك بر روي پروژه هاي مختلفي مانند احداث پتروشيمي ماكو و پتروشيمي خوي نيز وجود دارد.

وي در پايان ضمن اشاره به فراهم بودن بسترهاي حمل و نقل ريلي و هوايي، وجود نيروي انساني كافي در استان و وجود زمينه مساعد سرمايه گذاري در آذربايجان غربي از گروه سرمايه گذاري خارجي خواست طرح هاي توجيهي و نيازهاي خود را در تمام زمينه‌هايي كه مايل به سرمايه گذاري هستند ارائه كنند تا مقدمات لازم براي فعاليت آنها در استان فراهم شود.

جابر الدبوس به نمايندگي از گروه سرمايه گذاري خارجي نيز در اين ديدار از حمايت استاندار آذربايجان غربي در جهت تسهيل شرايط سرمايه گذاري در اين استان قدرداني كرد و گفت: فرصت هاي سرمايه گذاري و اقتصادي بسيار خوبي در آذربايجان غربي وجود دارد و شركت ما آمادگي سرمايه گذاري در زمينه‌هاي مختلف را در اين استان دارد.

گفتني است در اين ديدار دكتر موسي زاده مشاور استاندار و مدیر امور اجرایی و اداری مرکز خدمات سرمایه گذاری استان و دو تن از معاونين مديركل صنعت، معدن و تجارت استان نيز حضور داشتند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =