۰ نفر
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۵

شانا نوشت:

آزمایش خط لوله ١٠٠ کیلومتری صادرات گاز به عراق (از چارمله تا نفت شهر در مرز ایران و عراق) پایان یافته و این خط لوله تا پایان مردادماه برای ارسال گاز آماده می شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اظهار کرد: هم اکنون در حال تخلیه آب از این خط لوله هستیم و پس از انجام آزمایشهای نهایی که تا پایان مردادماه تداوم خواهد داشت این خط لوله آماده صادرات گاز می شود.

علیرضا غریبی افزود: در فاز نخست امکان صادرات روزانه پنج میلیون مترمکعب گاز با انشعاب از خطوط منطقه وجود دارد و با تکمیل خط ششم این مقدار قابل افزایش است.

وی یادآور شد: با ساخت قطعه دوم خط لوله ششم سراسری تا اواخر امسال و اوایل سال آینده علاوه بر افزایش ضریب اطمینان تامین گاز استانهای غرب و شمال غرب در فصول سرد سال، امکان صادرات گاز به عراق تا ٢٥ میلیون مترمکعب در روز فراهم می شود.

به گفته وی، صادرات گاز به عراق از دو محور نفت شهر و بصره برای مصارف نیروگاههای بغداد و بصره مورد تقاضای عراق بوده که قرارداد صادرات گاز به بغداد نهایی و قرارداد صادرات گاز به بصره نیز در آینده نزدیک نهایی می شود.

مدیر بین الملل شرکت ملی گاز ایران نیز پیشتر به خبرنگار شانا گفته بود: هیئت عراقی تا ١٠ روز آینده برای تنظیم قرارداد عملیاتی صادرات گاز به ایران می آیند.

به گفته عزیزالله رمضانی، این هیئت به صورت مشترک با امور بین الملل شرکت ملی گاز ایران و شرکت ملی صادرات گاز ایران دیدار خواهد داشت و کلیه موارد عملیاتی را نهایی می کنند و عملیاتی سازی این موارد مقدمه ای برای آغاز صادرات گاز به این کشور خواهد بود.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =