خبرگزاری ایکنا نوشت:

مدیر گروه فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، امیدوار است در ماه‌های آینده کتاب خداشناسی را در پاسخ به شبهات حوزه فیزیک، کیهان‌شناسی و زیست‌شناسی به چاپ برساند.

مهدی گلشنی، مدیر گروه فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف از تدوین اثری جدید خبر داد و اظهار کرد: دو سه دهه اخیر، حملات زیادی از سوی تعداد بسیار معدودی از دانشمندان فیزیک و زیست‌شناسی به مبحث خداشناسی وارد شده است. البته در مقابل اندیشمندان الهی نیز در صدد پاسخ به آنها برآمده‌اند.

وی افزود: هدف اصلی من از تالیف کتاب خداشناسی این است که به مجموعه شبهاتی که برای عدم اثبات وجود خداوند مطرح می‌شود، پاسخ بدهم. سعی من بیشتر پاسخ به شبهاتی است که در حوزه فیزیک، کیهان‌شناسی و زیست‌شناسی مطرح شده است و به صورت خلاصه این شبهات را بررسی می‌کنم.

وی معتقد است این کتاب به یکی از مرجع‌های بحث خداشناسی تبدیل می‌شود چرا که مدخل های کتاب را به گونه‌ای تنظیم کرده است که در آن بحث های مفصل و جامعی را بررسی می‌کند.

این استاد دانشگاه در پایان اظهار کرد: به نظر من بحث خداشناسی، یکی از درگیری‌های اصلی جامعه امروزی ماست. در جامعه و مجلات ما این مباحث به کرات تکرار می‌شود. در ضمن کتاب‌هایی که ترجمه می‌شوند دائما برای دانشجویان ما ایجاد شبهه می‌کنند. آنها در پی یافتن پاسخی برای پرسش های خود هستند زمانی که ما دانشجو بودیم این مسائل کمتر طرح می‌شد، اما در 20 سال اخیر این مسائل بیشتر عنوان می‌شود.

گلشنی افزود: البته بعضی عوامل بیرونی به این شبهات بیشتر دامن می‌زند از جمله ظهور گروه‌های تکفیری چون طالبان و داعش و مشابه‌های آنها در غرب، وسیله‌ای شده است تا ملحدین بهانه‌های خوبی داشته باشند و با استدلال‌های فیزیکی و فلسفی در راستای اثبات نبود خداوند تلاش کنند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =