مهر نوشت:

سردار یدالله جوانی با اشاره به ادعای اخیر اوباما رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه پس از محدودیت های پانزده ساله موقعیت بهتری برای اقدام نظامی علیه ایران داریم، اظهارداشت: امریکائیها همچنان از ادبیات تهدید استفاده می کنند و ریشه این رفتار بر می گردد به خلق و خوی استکباری این کشور،  مستکبر همواره فکر می کند که می تواند ملت های دیگر را تحقیر و یا تهدید کند.

وی افزود: یکی از ویژگی های امریکائیها زیاده خواهی است و این زیاده خواهی آنها را به این سمت می برد که هر ملتی را که همسو با آنها نبوده و مستقل و متکی به خویش است تهدید کنند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: در شرایطی امروز شاهد این تهدیدها هستیم که مدت زیادی از توافق بر سر متن جامع اقدام مشترک نگذشته است و ما نباید در صورت توافق احتمالی نیز منتظر این باشیم که آنها با زبان تهدید با ما صحبت نکنند چراکه خوی استکباری به آنها اجازه می دهد که از هر ابزاری علیه ملت ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه امریکائیها جرات عملیاتی کردن تهدیدهای خود علیه ایران را ندارند، خاطرنشان کرد: در ماه های گذشته تحلیل گران و مقامات امریکائی استدلال کرده اند که گزینه نظامی در مقابل ایران جواب نمی داد و چاره ای جز مذاکره و توافق وجود نداشت. در حالی که غربی ها همواره بر عدم کارایی گزینه نظامی در مقابل ایران تاکید و بر ناتوانی نظامی خود اعتراف کرده اند، چگونه از پانزده سال آینده صحبت می کنند؟

جوانی تصریح کرد: اینکه اوباما مدعی شده است که پس از پانزده سال شرایط بهتری برای حمله نظامی به ایران وجود دارد، استدلال بی اساس و سستی است و آنها اگر قدرت این اقدام را داشتند هیچ گاه صبر نمی کردند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه آمریکا شاهد افول قدرت خود است، ادامه داد: امریکائیها در غرب آسیا و خاورمیانه شاهد افول قدرت خود هستند، شکست های بزرگی در پرونده این کشور وجود دارد و جرات ورود نظامی به کشوری مثل ایران را ندارند. از طرفی با افول قدرت آمریکا در منطقه شاهد افزایش قدرت جمهوری اسلامی ایران هستیم.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار داشت: شرایط منطقه در آینده قطعاً به ضرر امریکا و اسرائیل تغییر خواهد کرد، دوران آنها به پایان خواهد رسید و با پیشرفت های روز افزون جمهوری اسلامی ایران آنها چاره ای جز خارج شدن از منطقه ندارند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش هوشیار خواهد بود، گفت: در گذشته نیز آنها بارها از گزینه نظامی صحبت کرده بودند اما این اظهارات تنها جنبه عملیات روانی دارد و هیچ کشوری جرات حمله به ملت ایران را ندارد.

وی در پایان تاکید کرد: رفتار آمریکائیها را زیر نظر داریم و نمی گذاریم هیچ کشوری در حوزه مسائل امنیتی و نظامی ما اخلال ایجاد کند و ایران توان اقدامات متقابل را خواهد داشت.

1727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =