معاون استاندار خراسان جنوبی:  افزایش فعالیت بخش‌های فرهنگی خراسان جنوبی در دستور کار است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در بخش‌های فرهنگی باید فعال‌تر باشیم، گفت: باید در جامعه واقع بین باشیم و اگر واقعیت را نبینیم به مرور واقعیت‌ها خود را بر ما تحمیل می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمد حسینی ظهر امروز در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی خراسان جنوبی، اظهار داشت: در مسائل فرهنگی و اجتماعی دلایل مختلفی در بروز این مسائل می‌تواند تأثیرگذار باشند.

وی با اشاره به دستور کار جلسه در راستای اتخاذ تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم نکوداشت و تجلیل از دکتر شکوهی پدر علم تعلیم و تربیت ایران، افزود: در بحث شخصیت‌هایی مانند دکتر شکوهی باید جلسه‌ای برگزار شود که هم وزن آن شخصیت برجسته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: گاهی مشاهده‌ می‌شود جلسه‌ای برای شخصیتی گرفته می‌شود که اصلا در جایگاه و شخصیت این استاد و یا شخصیت برجسته نیست و نباید ناآگاهانه و بدون برنامه‌ریزی این جلسات برگزار شود زیرا این شخصیت‌ها تمامی سال‌های عمر خود را در عرصه‌های مختلف تلاش کرده‌اند.

حسینی بیان کرد: یکی از وظایف ما در این راستا این است که شخصیتی در جایگاه و شخصیت خود در جامعه ارج نهاد شود و گاهی در جامعه افرادی دچار مشکل هستند و نباید این مشکل را تنها دید و زیرا وقتی آدمی را می خواهیم ببینیم باید با همه ظرفیتش ببینیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: باید در جامعه واقع بین باشیم و اگر واقعیت را نبینیم به مرور واقعیت‌ها خود را بر ما تحمیل می‌کنند و در بخش‌های مختلف در جامعه در حوزه قول و عمل تضاد مشاهد می‌شود.

وی افزود: جوان آرمان‌گرا و آرمان خواه امروزی خواهان عدالت در خدمات است و تظاهر به امور سطحی گری و با دید باز برخورد نکردن با وی سبب مشکلات بیشتر برای او می‌شود و مشکلاتی که در نسل جوان است باید واقع بینانه مطرح و رفع شود.

حسینی بیان کرد: مسائل فرهنگی و اجتماعی پایه همه این مشکلات است و باید آن را جدی بگیریم و این مسائل در حوزه‌های مختلف از این ساختمان به آن ساختمان جدا نیست بلکه همه با هم و پیوسته است.

وی افزود: در حوزه مواد مخدر لازم نیست گزارش بدهیم چند درصد کاهش پیدا کرده زیرا باید نقطه رشد آن را متوقف کنیم چون روز به روز سن اعتیاد پایین می آید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به دستور کار دیگر این جلسه مبنی بر برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای در استان، گفت: بحث تئاتر ابلاغ شده و باید برای برگزاری آن در استان کمک شود و در سطوح و اقشار مختلف که مقام معظم رهبری حضور پیدا می‌کنند هنرمندان، شعرا و دانشگاهیان از جایگاه خاصی برخوردار هستند و وقت بیشتری در اختیارشان قرار می‌گذارند زیرا که آثارشان در جامعه عمیق تر است.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی نیز با اشاره به مصوبات جلسه گذشته این کارگروه، اظهار داشت: در جلسه گذشته مباحث حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان و خانواده آنها با محوریت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی مورد بحث گذاشته شده است.

محمدی بیان کرد: در این راستا فنی و حرفه‌ای در مجاورت زندان‌ها کارگاه‌های مهارت آموزی را برای زندانیان ایجاد کرد و در زمینه صنعت، معدن و تجارت استان نیز مقرر شد که هزینه اشتغال از زندانیان و خانواده آن‌ها گرفته نشود.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی گفت: در زمینه تئاتر نیز باید استفاده بهینه را انجام داد و همان گونه که مقام معظم رهبری می‌فرمایند طنز، تئاتر و شعر باید استفاده شود تا مسائل اجتماعی و فرهنگی ترویج پیدا کنند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =