۰ نفر
۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۱

تسنیم نوشت:

یک روزنامه آلمانی از رویارویی رئیس صندوق بین المللی پول و صدر اعظم آلمان در مسئله بدهی های یونان خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه آلمانی "راینیشن پست" در بخشی از یک گزارش نوشت که "کریستین لاگارد"، رئیس صندوق بین المللی پول ظاهرا می خواهد صدر اعظم آلمان را مجبور به پذیرش طرح کاهش بدهی های یونان کند.
نویسنده در بخش دیگری از این مطلب نوشت: پاییز آینده مرحله نهایی زورآزمایی این دو سیاستمدار با نفوذ و کاملا متفاوت خواهد بود. لاگارد می خواهد مرکل را مجبور کند که مقاومت خود علیه کاهش بدهی ها برای یونان را بشکند. پیغام واضح رئیس صندوق بین المللی پول این است که این سازمان بدون کاهش بدهی های یونان از طرف اروپا دیگر در طرح بسته نجات جدید برای یونان مشارکت نخواهد کرد.

بر اساس ارزیابی صندوق بین المللی پول، یونان در بهترین حالت هم نمی تواند بار بدهی هایش را با نیروی خود برطرف کند. بدهی های یونان در دو سال آینده به دویست درصد تولید ناخالص ملی خواهد رسید چرا که آتن اصلاحات را رد کرده و رکود اقتصادی در کشورش را تشدید می کند.

صندوق بین المللی پول کاهش بدهی های یونان را در صورتی که این کشور همچنان بخواهد در منطقه یورو باقی بماند امری اجتناب ناپذیر دانست.

در این میان کاهش بدهی های یونان همچنان برای مرکل یک خط قرمز است چرا که این مسئله پشتیبانی مردم و فراکسیون اتحادیه احزاب مسیحی از رویکرد وی در قبال یونان را به خطر می اندازد. در ماه فوریه حدود صد نفر از نمایندگان اتحادیه احزاب متحد مسیحی پارلمان آلمان درباره ادامه کمک های مالی به یونان ابراز تردید کردند و در رای گیری اواسط جولای برای ادامه کمک های مالی به یونان نیز حدود 65 نماینده این اتحادیه با طرح بسته نجات سوم برای یونان مخالفت کردند که آمار بی سابقه ای بود.

البته مرکل هم به خوبی می داند که بحران یونان بدون کاهش بدهی های این کشورهمچنان تشدید شده و طولانی تر می شود چرا که این کشور هیچ شانسی برای دریافت سرمایه گذاری لازم و رشد اقتصادی ندارد. اما مرکل درباره موافقت با این مسئله همچنان تردید دارد. وی می خواهد به این ترتیب یونانی ها را به تحرک بیشتر در مذاکرات درباره شرایط برای بسته نجات مالی جدید وادارد. این مذاکرات باید تا اواسط آگوست پایان یابد.
از طرف دیگر مرکل نمی تواند این خطر را به جان بخرد که صندوق بین المللی پول در مسئله یونان کنار زده شود. صدر اعظم آلمان در اوایل بحران یونان، خود پیشنهاد مشارکت با صندوق بین المللی برای حل این بحران را داد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =