رفع بیکاری نیازمند ترویج فرهنگ مهارت گرایی است

رییس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان پلدختر گفت: آموزش های فنی و حرفه ای باید جایگاه والای خود را پیدا کند و رفع بیکاری نیازمند ترویج فرهنگ مهارت گرایی است .

به گزارش خبرنگارخبرآنلاین در پلدختر ، "قیصر دانشگر " در جمع مردم در مسجد جامع شهر پلدختر با بیان این که فنی و حرفه ای حلقه مفقوده اشتغال پایدار است افزود: نا آشنایی با مهارت های عملی، مانع جذب دانش آموختگان در بازار می شود و رسالت آموزشی فنی و حرفه ای ، خدمتی هدفدار به جامعه است .
وی ترویج فرهنگ مهارت آموزی جوانان جویای کار را از اهداف آموزش های فنی و حرفه ای دانست و گفت: زمینه کاهش بیکاری با مهارت آموزی فراهم می شود و مهارت نیروی انسانی با توسعه کشور رابطه مستقیم دارد .
وی ترویج فرهنگ فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای در شهرستان را ضروری دانست و افزود: برخی فارغ التحصیلان دانشگاهی برای ورود به بازار کار تجربه کافی ندارند به همین دلیل زمینه ای برای آموزش این افراد و توانمندسازی آنان جهت حضور در بازار کار را فراهم می کنیم .
رییس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان پلدختر گفت:سازمان آموزش فنی و حرفه ای اهداف بسیار بزرگی دارد که به آموزش حرفه های مهارتی جوانان جویای کار و متقاضیان آموزش های مهارتی در سراسر کشور به صورت رایگان آموزش ارایه می کند.
دانشگر افزود: این آموزش ها برای متقاضیان این است تا بتوانند از مهارت کافی برخوردار گشته و جذب بازارکار شوند یا برای خود شغلی پایدار ایجاد نمایند.
وی ،ایجاد فرهنگ کارآفرینی و تولید در بین مردم به ویژه جوانان به جای روحیه کارمندی را از دیگر اهداف سازمان فنی و حرفه ای عنوان کرد .
وی ،ایجاد شغل مولد و پایدار از طریق مهارت آموزی را یکی دیگر از اهداف این سازمان دانست و گفت:باتوجه به فرموده مقام معظم رهبری ،آموزش های فنی و حرفه ای باید توسعه یابد همین امر نشانه مهم بودن و عظیم بودن رسالت فنی و حرفه ای است.
رییس مرکز فنی و حرفه ای پلدختر اظهار داشت: با عنایت به فرمایشات معظم له درمورد توجه به ظرفیت ها و امکانات و پتانسیل ها جهت رشد و بالندگی کمی و کیفی تولید و در نتیجه رشد اقتصادی و پویایی بازارکار و تکیه بر نیروهای توانمند و متخصص داخلی به نظر می رسد که نقش سازمان فنی و حرفه ای به عنوان تنها متولی آموزش های غیر رسمی گام های مهمی را در عرصه آموزش برداشته است.
وی افزود: سازمان فنی و حرفه ای ،این افتخار را دارد که به ثمر رساندن بسیاری از برنامه ها واهداف خود نقش مهمی در عرصه مهیا سازی نیروی کار ماهر و تحقق برنامه اشتغال داشته باشد.
دانشگر ،رسالت اصلی سازمان فنی و حرفه ای را ایجاد زمینه و آماده سازی بستر مناسب جهت آموزش افراد جویای کار و فاقد آموزش های مهارتی دانست و افزود: این آموزش ها در شاخه ها،صفت ،خدمات و کشاورزی توسط مراکز آموزشی فنی و حرفه ای به هنرجویان به صورت رایگان ارایه می شود.
وی گفت: در سطح شهرستان 12 آموزشگاه مشغول فعالیت و خدمات و ارایه آموزش به شهرستان می باشدو در رشته های طراحی دوخت ،مراقبت و زیبایی و فن آوری اطلاعات و قالی بافی توسط این آموزشگاه ها آموزش داده می شود.
وی، برگزاری آموزمون های ادواری،صنعت ساختمان و هماهنگ و تفاهم نامه که طی هشت مرحله در سال 93 و سه مرحله در سال 94 برگزار شده را از دیگر اقدامات انجام شده طی یکسال گذشته مرکز فنی و حرفه ای شهرستان پلدختر برشمرد .
وی گفت: خرید هشت دستگاه کولر گازی و دو پنل جهت کارگاهها آموزشی از دیگر اقدامات این مرکز در شهرستان است .
دانشگر افزود: در مورد آمار و اطلاعات آموزشی که به افراد و جویندگان کار فاقد مهارت این آمار و ارقام در سامانه سه پورتال مرکز ثبت شده است.
رییس مرکز فنی و حرفه ای پلدختر گفت: در بحث آموزشگاه ها و آموزشی مرکز در طی یکسال گذشته به تعداد یک هزار و 280 نفر دوره و تعداد 333هزار و 893 نفر ساعت ثبت پورتال شده اند و به این تعداد و آموزش به مراجعه کنندگان ارایه شده است.
وی افزود : این مرکز تعامل و همکاری کامل با کلیه ادارات شهرستان به ویژه کمیته امداد امام ،اداره کار،سازمان تامین اجتماعی،بهزیستی،آموزش و پرورش دارد و بر اساس تفاهم نامه اقدام به آموزش افراد زیرپوشش کمیته امداد امام می کند.
دانشگر افزود:از دیگر اقدامات در حال انجام تفاهم نامه همکاری با حوزه علمیه الزهرا شهر پلدختر جهت آموزش طلبه های این حوزه می باشد که در روزهای آینده انجام خواهد پذیرفت.

اسما اسماعیل پور

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =