۰ نفر
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰

ایرنا نوشت:

«فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر خارجه آلمان روز شنبه به آنکارا در مورد مشتعل کردن آتش درگیری با کردها در بحبوحه وخامت اوضاع امنیتی در ترکیه و خشونت تازه ای در خاورمیانه هشدار داد.

به گزارش ایرنا، وی در گفت و گو با روزنامه پرشمارگان بیلد آلمان گفت که هیچ طرفی از بازگشت به روزهای درگیری های مسلحانه پایان ناپذیر بین ترکیه و کردهای این کشور نفع نمی برد.

اشتاین مایر یادآور شد که آخرین وضعیتی که خاورمیانه بحران زده به آن نیاز دارد، یک درگیری نظامی دیگر در منطقه است.

وزیر خارجه آلمان با تاکید بر حق ترکیه برای دفاع از خود در برابر حزب کارگران کردستان این کشور موسوم به پ.ک.ک، از آنکارا خواست به روند شکننده صلح خود با کردها ادامه دهد.

برلین که متحد کلیدی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است، بارها از بابت بی ثباتی سیاسی در ترکیه طی روزهای اخیر ابراز نگرانی کرده است.

رسانه های ترکیه روز گذشته (جمعه) اعلام کردند که در حملات چند روز اخیر جنگنده های ترکیه به شمال عراق، 660 عضو پ.ک.ک کشته و زخمی شده اند.

دولت ترکیه در پی حمله انتحاری به فعالان هوادار کردها در شهر سوروچ در جنوب این کشور و در نزدیکی مرز سوریه که 31 کشته و حدود 100 زخمی بر جا گذاشت، اعلام کرد که درصدد مقابله با عناصر تروریستی داعش و پ.ک.ک است.

در پی این تصمیم بارها پایگاه های پ.ک.ک در شمال عراق از سوی جنگنده های ترکیه بمباران شد، اما هنوز از عملیات ارتش ترکیه علیه داعش و شمار کشته و زخمی های عناصر این گروه تروریستی در حمله احتمالی آنکارا گزارشی منتشر نشده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =