رییس کل دادگستری استان البرز بر لزوم قاطعیت و پرهیز سیستم قضایی از مصلحت اندیشی تاکید کرد و گفت: هیچ مصلحتی بالاتر از اجرای قانون نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از ایلنا، احمد فاضلیان امروز شنبه در آیین معرفی رییس جدید حفاظت اطلاعات دادگستری البرز افزود: امر پیشگیری، می‌بایست سرلوحه برنامه دستگاه‌های نظارتی باشد و با پیش‌بینی‌های دقیق از ورود آسیب‌ها و خطرات به دستگاه قضا جلوگیری شود.
وی، با بیان اینکه جلوگیری از تخلفات و ممانعت از رشد و تکرار عوامل بروز تخلف باید از اهداف اصلی دستگاه نظارتی باشد، اضافه کرد: همانطور که در جامعه عده‌ای قانون‌گریز هستند عده‌ای نیز نظارت‌گریز هستند و باید با تدابیری زمینه‌های نظارتی را برای عموم فراهم کنیم تا از آسیب‌های بعدی پیشگیری شود.
وی ادامه داد: نظارت امری مقدس است و همه باید خودشان را در این امر مسوول بدانند، هدف اساسی ما صیانت از منابع انسانی به عنوان ارزشمندترین سرمایه هر دستگاهی است که باید با تکیه بر اصل برائت و عدم تجسس در احوال شخصی افراد پیگیری شود.
فاضلیان با تاکید بر اینکه در نظارت جایی برای مصلحت‌ اندیشی وجود ندارد گفت: اعتماد عمومی به دستگاه‌های دولتی و قضائی در گرو آن‌ست که این دستگاهها در برخورد با مجرم و متخلف قاطعیت و عدم تزلزل خود را نشان دهند.
وی، با اشاره به اینکه دستگاه قضایی خیرخواه جامعه و مردم است، تصریح کرد: وقتی خانه ‌ای یا ویلایی به دلیل ساخت و ساز غیرمجاز تخریب می‌شود به عنوان دستگاه قضایی متاثر می‌شویم ولی آگاه هستیم که هیچ مصلحتی بالاتر از قانون نیست و با اجرای قانون خواهان ایجاد نظم هستیم، لذا آنچه برای ما مهم است قانون است و در اجرای آن جای هیچ‌گونه مصالحه، تسامح و تساهلی وجود ندارد.
در این آیین ضمن قدردانی از تلاش‌های سید جلال موسویان رییس سابق حفاظت و اطلاعات دادگستری البرز، سید مرتضی میرغفاری به عنوان رییس جدید حفاظت و اطلاعات این استان معرفی شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442123

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    مخصوصا دزدان یقه سفید قاطعیت داشته باشید