استاندار سیستان و بلوچستان گفت: روابط با کشورهای همسایه در دستور کار استان قرار دارد،ما با 15 کشور همسایه هستیم و روابط با آنها به عنوان اولویت پیگیری می شود، در حال حاضر ارتباط با کشور پاکستان بسیار خوب و مناسب است و ما به دنبال افزایش و توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه هستیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ علی اوسط هاشمی در دومین روز نشست با اصحاب رسانه در چابهار گفت: استان سیستان و بلوچستان اولین استان در کشور است که در آن کمیسیون توسعه روابط خارجی تشکیل شده و به طور جد آن کمیسیون و جلساتش پیگیری می شود.

هاشمی در خصوص واحد های تولیدی تعطیل و نیمه فعال گفت:در استان افزایش اشتغال و میزان تولید صادرات ، احیاء و رونق دادن واحدهای تعطیل و نیمه فعال تولیدی در دستور کار قرار دارد.

وی درخصوص ریزگردهای منطقه نیز گفت: ریزگرد ها یک مشکل جدی در منطقه است و در این راستا ،سال گذشته 2 میلیارد تومان بابت تهیه و توزیع مواد غذایی در بین مردم منطقه هزینه شده است. برای تثبیت شن های روان که یک بحران بزرگ است یک میلیارد تومان اعتبار ملی و 6 میلیارد تومان از اعتبارات استانی اختصاص داده شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان در خصوص منطقه آزاد سیستان گفت: کار منطقه آزاد سیستان در حال انجام است و مرحله اول آن به تصویب رسیده است.

وی درباره کارخانه لاستیک سازی سیستان نیز گفت: کارخانه لاستیک سازی 55 هزار تنی در سیستان مصوب شده و به زودی کار اجرایی آن آغاز خواهد شد. بنیاد مستضعفان نیز در این منطقه فعال خواهد شد.

هاشمی ادامه داد: در منطقه سیستان میبایست رغبت سرمایه گزاری بخش خصوصی را ایجاد کنیم .

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =