رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان گفت: در تمام دانشگاه‌های استان اصفهان پذیرش فراگیر دانشجو به شرط معدل کتبی دیپلم انجام می‌شود.

به گزارش مهر، مهدی یوسفی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور از سال ۶۷ به صورت دولتی و به منظور آموزش از راه دور، آموزش نیمه حضوری و آموزش حضوری فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار داشت: نحوه پذیرش دانشجو در این دانشگاه به صورت آزمون سراسری بوده است و طی چند سال اخیر به روش فراگیر و با شرط بررسی سوابق تحصیلی نیز اقدام به ثبت نام دانشجویان می‌کند.

۶۵ هزار دانشجو در ۴۴ مرکز پیام نور استان تحصیل می‌کنند

وی با اشاره به اینکه در استان اصفهان ۴۴ واحد آموزشی پیام نور فعالیت دارند، ابراز داشت: در این تعداد واحد آموزشی بیش از ۶۵ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می‌کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان با اشاره به اینکه برگزاری متمرکز امتحانات پیام نور در سراسر کشور از شاخصه‌های مهم این دانشگاه است، افزود: برنامه‌ریزی کلاس‌های دانشگاه پیام نور انعطاف پذیر است و از این رو افراد شاغل به خوبی می‌توانند در این دانشگاه ادامه تحصیل دهند.

وی با بیان اینکه رشته‌‌های مختلفی در ۵ گروه آموزشی فنی مهندسی، علوم کشاورزی، علوم پایه، علوم انسانی و هنر در دانشگاه‌‌های پیام نور سراسر استان اصفهان تدریس می‌شود، افزود: توزیع رشته‌ها در دانشگاه‌‌های استان به گونه‌ای تنظیم شده است که در دورترین نقاط نیز دانشجویان می‌توانند در رشته مورد نظر خود تحصیل کنند.

یوسفی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ثبت نام عموم برای استفاده از ظرفیت تحصیل از طریق فراگیر پیام نور با شرط معدل کتبی دیپلم فراهم است، ادامه داد: بر اساس ماده ۵ قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب ۱۰/۰۶/۹۲مجلس شورای اسلامی و دومین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ ۳۱/۰۴/۹۳ دانشگاه‌ها می‌توانند ۶۰ درصد ظرفیت دانشجویی خود را بر اساس سوابق تحصیلی تنظیم کنند و دانشگاه پیام نور استان اصفهان نیز در راستای شکستن سد کنکور در رشته های مورد تقاضای اقشار جوان علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه‌ها به پذیرش دانشجو هم از طریق آزمون سراسری و هم از طریق سوابق تحصیلی اقدام می‌کنند.

وی در خصوص تعداد رشته‌های موجود در دانشگاه‌های پیام نور استان اصفهان نیز ابراز داشت: در این راستا ۱۴۲ رشته در سطح کارشناسی، ۴۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۳ رشته در مقطع دکترا دانشجو می‌پذیرد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان افزود: امروز آخرین روز ثبت نام فراگیر دانشگاه پیام نور است و در صورت تمدید این مهلت اطلاع رسانی صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: تمام کسانی که در کنکور سراسری شرکت کردند، کسانی که ثبت نام کردند ولی شرکت نکردند و کسانی که اصلا شرکت نکردند می توانند ار این فرصت استفاده کنند و با شرط معدل کتبی نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

توسعه فیزیکی پیام نور استان را نداریم

یوسفی در خصوص اعمال تغییرات در شهریه دانشگاه پیام نور در سال تحصیلی جاری نیز گفت: در سال جاری هنوز افزایش شهریه‌ای را نداشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت دانشگاه‌‌های پیام نور استان بیشتر از تعداد دانشجویان موجود است، افزود: از این رو توسعه فیزیکی دانشگاه‌های پیام نور استان را نخواهیم داشت و برای بهره‌برداری بیشتر نسبت به تجمیع رشته‌های دانشگاهی اقدام خواهیم کرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =