مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج و حومه اظهار داشت: دولت و مدیریت شهری برای تکمیل خط 2 مترو هم صدا شده اند و تصمیمات مناسبی به منظور تزریق مالی به این طرح ملی اتخاذ گردیده است.

به گزارش خبر آنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج ،همتی گفت: اواخر هفته گذشته و در جلسه ای با حضور معاون وزیر کشور و مدیرعامل سازمان شهرداریها و دهیاریها، استاندار البرز، معاون عمرانی استانداری البرز، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی حمل و نقل ریلی کشور، شهردار، رئیس و اعضای شورای شهر کرج و جمعی از کارشناسان، مشکلات پیش روی پروژه مترو بویژه موضوع «کمبود نقدینگی» به بحث و تبادل نظر گذاشته شد و پس از طرح نظرات موافق و مخالف، تصمیمات مطلوبی اتخاذ گردید که در صورت اجرایی شدن، قطعا سرنوشت پروژه را متحول خواهد کرد.

این مدیرعامل اضافه کرد: در این نشست تخصصی اما و اگرهایی پیرامون ادامه فعالیت شرکت سابیر به عنوان پیمانکار پروژه مطرح گردید که در نهایت مسئولان شهری اعلام کردند؛ در صورت موافقت این شرکت با دریافت بخشی از مطالبات به صورت غیرنقدی و تهاتری، روند فعلی همکاریها تداوم خواهد داشت، البته سازمان قطار شهری از توان فنی و کارشناسی بخش خصوصی برای تکمیل دیگر خطوط مترو استفاده خواهد کرد و در این زمینه برنامه ریزی های لازم صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه از موافقت مسئولان ملی با انتشار 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت به منظور راه اندازی ایستگاه ها در خطوط مترو کرج خبر داد و گفت: طبق گفته های مدیرعامل محترم شرکت مادر تخصصی حمل و نقل ریلی کشور، مجوز و موافقت نامه های مربوط به انتشار این میزان اوراق مشارکت که در تاریخ کلانشهر کرج بی سابقه است، تا ابتدای فصل پاییز سال صادر خواهد شد و با تعیین بانک عامل، افراد حقیقی و حقوقی قادر به سرمایه گذاری در حوزه توسعه حمل و نقل ریلی درون شهری خواهند بود.

به گفته این مسئول، همچنین با جلب نظر موافق مسئولان ملی و استانی، مهلت زمان جذب یکهزار میلیارد تومان فاینانس از شرکت بین المللی چینی (سیتیک) به منظور تزریق به پروژه قطار شهری کرج یک سال دیگر نیز تمدید شد تا با انجام هماهنگی های لازم با بانک مرکزی جمهوری اسلامی و گشایش خط اعتباری، بتوانیم این وام خارجی را دریافت کنیم.

همتی خاطر نشان کرد: بر اساس تدابیر اتخاذ شده از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری کرج، پیش بینی شده که بخشی از اعتبار هزار و 650 میلیارد تومانی مورد نیاز به منظور تکمیل خط 2 مترو به صورت غیرنقدی و با واگذاری زمین به شرکت سابیر پرداخت شود که البته این موضوع با حمایت مسئولان استانداری البرز همراه است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج و حومه در پایان اظهار کرد: همانطور که می دانید رهبر معظم انقلاب اسلامی خواستار مشارکت جدی بخش خصوصی در طراحی و اجرای پروژه های کلان شده و باور دارند که اداره امور ملی و شهری با استفاده از بودجه های دولتی چیزی نیست که منافع واقعی ملت را رقم زند. ایشان در همین راستا با تاکید بر اجرای اصل 44 قانون اساسی، همچنین نسبت به ابلاغ بسته سیاستی، نظارتی «اقتصاد مقاومتی» اقدام کرده اند که این مباحث نشانگر اهمیت ورود مردم به عرصه اقتصاد ملی و شهری است. از این رو، مدیریت شهری کرج در مقطع زمانی کنونی برای تکمیل پروژه مترو با استفاده از توان فنی و کارشناسی بخش خصوصی داخلی و خارجی کمر همت بسته و امید است که بتوانیم این طرح کلان را به سرانجام خوبی برسانیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =