مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری از اهدای هشت هزار و 170 واحد خون طی چهارماهه نخست سال جاری خبرداد و گفت: چهارمحال و بختیاری نیاز پنج استان به فرآورده‎های خونی را تامین می‏کند.

به گزارش ایسنا محمود شمسي‌پور ، با یادآوری و تبریک نهم مردادماه روز اهدای خون، اظهاركرد: از 32 هزار و 725 نفر مراجعه كننده براي اهداي خون در استان، 26هزار و 581 نفر موفق به اهداي خون شدند كه در مجموع از ابتداي سال جاري تا پايان تير ماه هشت هزار و 170 واحد خون‌ اهدا شد.
وي با اشاره به اينكه با مراجعه هر فردي به اين سازمان پس از اطمينان از سلامت خون وی سه فرآورده گلبول قرمز، پلاسما و پلاكت تهيه مي‌شود، گفت: هر فرد با اهداي خون مي‌تواند نجات‌بخش سه فرد بیمار شود.
شمسي‌پور با تاكيد بر اينكه اهداي خون هيچ زياني به سلامتي شخص وارد نمي‌كند، افزود: با اهداي خون آزمايش‌هاي هپاتيتB و C، HIV و سفليس بر روي خون افراد انجام مي‌شود.

مديركل انتقال خون استان با بیان اینکه در بيمارستان‌هاي استان با كمبود فرآورده‌های خونی مواجه نيستيم، تصریح کرد: پس از تامین نیاز استان مازاد خون اهدا شده به استان‌هاي نيازمند خون از جمله بندرعباس، اصفهان، قم، شيراز و اهواز ارسال مي‌شود.
وي با بیان اینکه بيش‌تر مراجعه كنندگان اهدا خون در استان در رنج سني 18 تا 30 سال هستند، اظهاركرد: از خون اهدا شده براي بيماران نيازمند به فرآورده‌هاي خوني، بیماران مبتلا به تالاسمي و بيماران بستري و تصادفي استفاده مي‌شود.
شمسي‌پور خاطرنشان کرد: هم‎اکنون سه مركز انتقال خون در شهرستان‌هاي شهركرد، بروجن و فارسان فعال هستند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =