با نگاه شهروندان اقتصادهای پیشرفته آشنا شوید/خوش بین ترین افراد جهان در کجا زندگی می کنند؟

مطمئنا پر زرق و برق ترین پایتخت های جهان در کشورهای اروپایی واقع شده اند اما زمانی که پای خوش بینی درباره شرایط اقتصادی کشورها به میان می آید آفریقایی ها از اروپایی ها پیشی می گیرند که نیجریه در صدر این فهرست قرار دارد.

موسسه تحقیقاتی پیو اخیرا بر اساس نظرسنجی های انجام شده، اعلام کرد سه کشوری که روشن ترین چشم انداز را در ارتباط با شرایط اقتصادی طی سال آینده دارند از جمله اقتصادهای در حال ظهور یا در حال توسعه در قاره آفریقا هستند و این در حالی است که سه کشوری که تاریک ترین چشم انداز اقتصادی را دارند از اقتصادهای پیشرفته هستند.

بر اساس این گزارش، نیجریه در صدر این فهرست قرار دارد زیرا 92 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند اقتصادشان طی دوزاده ماه آینده بهبود خواهد یافت . پنج درصد نیز اعلام کردند شرایط اقتصادی کشورشان تغییر نخواهد کرد یا بدتر خواهد شد. ساکنان بورکینافاسو و اتیوپی نیز دیدگاه های مشابهی داشتند و بیش از هشتاد درصد از شهروندان این دو کشور پیش بینی کردند شرایط اقتصادی شان بهبود خواهد یافت.

این در حالی است که درصد کمی از شهروندان لهستان درباره بهبود شرایط اقتصادی شان ابراز خوش بینی کردند . تنها شانزده درصد از اتباع لهستانی بر این باورند که شرایط اقتصادی شان بهبود خواهد یافت. نیمی از شهروندان فرانسوی بر این باورند شرایط اقتصادی شان رو به وخامت خواهد گذاشت . ارقام منتشر شده درباره فرانسه ضعیف ترین ارقام در میان اقتصادهای توسعه یافته محسوب می شود. در نمودار زیر می توانید نتایج نظرسنجی موسسه پیو را مشاهده کنید.

نیجریه و اتیوپی در زمینه چشم اندازهای طولانی مدت اقتصادی بر اساس نظرسنجی موسسه پیو بهترین ارقام را داشته اند. هشتاد و چهار درصد از شهروندان این دو کشور بر این باورند که زمانی که کودکانشان بزرگ شوند شرایط اقتصادی شان بسیار بهتر از والدینشان خواهد بود. در نمودار زیر می توانید نتایج نظرسنجی پیو را درباره چشم انداز طولانی مدت شرایط اقتصادی در برخی کشورهای در حال ظهور در مقابل اقتصادهای پیشرفته ببینید.

در کشورهای ثروتمند همانند ژاپن ، فرانسه و ایتالیا در این ارتباط بدبینی های گسترده ای وجود دارد.

نشانه های محکمی درباره رشد اقتصادی سریع تر اتیوپی وجود دارد.مقامات اتیوپی اعلام کردند دولت این کشور هزینه های خود را در بودجه سال آینده بیست درصد افزایش خواهد داد و بیش از نیمی از این افزایش به جاده ها و آموزش عالی اختصاص خواهد یافت.

رشد اقتصادی در اتیوپی طی یک دهه گذشته در میان کشورهای زیر صحرا بسیار کم بوده است اما صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است رشد اقتصادی این کشور طی دو سال آینده سالانه هشت درصد افزایش خواهد داشت.

منبع: بلومبرگ

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    2 0
    البته باید این رو هم در نظر گرفت که تعریف شون از بهتر و بدتر چیه
  • بی نام IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    4 0
    بخاطر اینه که اتباع همین کشورهای خوش بین سوار قایق می شوند می روند همون کشور های بدبین
  • میداری A1 ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    1 0
    بله با علم و برنامه ریزی حتی برکیانفاسو می تواند رتبه اول اقتصاد جهان را کسب کند.
  • مصطفی IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 1
    امتیازی که چین نسبت به بقیه اقتصاد های پیشرفته داره همینه امید به آینده