تشریح آخرین وضعیت ترانزیت کالا از  ایران پس از لغو تحریم ها

به گفته کشاورزیان هنوز نمی‌توان صحبت قطعی درباره آثار این سفرها کرد و باید منتظر ماند تا اجرای توافق وین مسیر خود را طی کند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه لغو تحریم‌ها فرصت بازگشت خودروسازهای اروپایی را به ایران فراهم می‌کند گفت: این اتفاق فرصتی می‌شود تا شرکت‌های پژو و رنو دوباره به ایران برگردند و در حوزه خودروهای شخصی و ناوگان حمل و نقل عمومی محصولات‌شان را عرضه کنند.

به گزارش خبرآنلاین؛ داود کشاورزیان درباره تأثیر سفر هیأت‌های بلندپایه اروپایی به ایران به ویژه دیدار لوران فابیوس وزیر امورخارجه فرانسه با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران گفت: هنوز نمی‌توان صحبت قطعی درباره آثار این سفرها کرد و باید منتظر ماند تا اجرای توافق وین مسیر خود را طی کند.

وی افزود: انشاءالله اگر تحریم‌ها برداشته شود و همانطور که توافق شد کارها پیش رود قطعاَ فرصت خیلی خوبی برای توسعه بخش حمل و نقل در حوزه‌های هوایی٬ ریلی٬ دریایی و جاده‌ای فراهم می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی عمده سرمایه‌گذاری را در حوزه جاده‌ای متعلق به بخش خصوصی خواند و یادآور شد: در چند سال گذشته کمتر حضور شرکت‌های خودروساز اروپایی را در کشور داشتیم و عمدتاَ شرکت‌های چینی و غیر اروپایی در ایران فعال بودند قطعا اگر اجرای توافق خوب پیش رود فرصت فراهم می‌آید که شرکت‌های پژو و رنو دوباره به ایران برگردند تا در زمینه خودروهای شخصی و ناوگان حمل و نقل عمومی محصولات‌شان را عرضه کنند. سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در برنامه‌ریزی تولید ناوگان عمومی نقش دارد اما اصل کار برنامه‌ریزی در وزارت صنعت٬ معدن و تجارت انجام می‌شود.

وی درباره تأثیر لغو تحریم‌ها بر حوزه ترانزیت کالا ادامه داد: این اتفاق تا حدودی بر حوزه ترانزیت تأثیر دارد چون وقتی ایران تحریم شد برخی کشورها سعی کردند برای جابه‌جایی کالا از مسیر ایران اقدام نکنند همانطور که قبل از تحریم ازبکستان کالاهایی را از مسیر ایران عبور می‌داد اما در دوره تحریم این روند قدری کاهش پیدا کرد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: بعد از لغو تحریم‌ها ترانزیت کالا از مسیر ایران افزایش پیدا می‌کند ولی در کل ترانزیت چون عمدتا مربوط به کشورهای همسایه است افزایش زیادی نخواهد داشت. زیرا این کشورها کمتر تحت تأثیر تحریم بودند به عنوان مثال ترکیه برای عبور از ایران تحت تأثیر تحریم نبود و در حد امکان از مسیر ایران استفاده کرد و ما نیز از مسیر ترکیه برای ترانزیت کالا استفاده کردیم.

 


3535

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام ES ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
    0 0
    27 متولی برای ترانزیت کافیست ؟