روزبه: بیان واقعیت ها و آمار درست سیاه نمایی نیست

استاندار قزوین گفت:از ظرفیت مساجد برای پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر غافل نباشیم.

به گزارش خبرآنلاین استان قزوین به نقل از  اداره کل روابط عمومی استانداری ،" مرتضی روزبه" ظهر امروز پنجشنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان قزوین که در استانداری برگزارشد اظهار داشت: آمارهای اعلام شده در این نوع جلسات نگران کننده است اما باید به آنها توجه کنیم و در تصمیم گیریها بکار بندیم.

وی افزود: بیان برخی آمارها از آسیب های اجتماعی نباید سیاه نمایی تلقی شود بلکه باید بتوانیم در جلسات کارشناسی با بیان واقعیتها برای آینده درست تصمیم بگیریم.
استاندار قزوین گفت: بیان واقعیت های جامعه و آمارهای اعتیاد، مصرف مواد مخدر، طلاق، آلودگی ها سیاه نمایی نیست بلکه انعکاس آن برای تصمیم گیری درست و برنامه ریزی ضروری است.
استاندار گفت: به جای طرح تکراری مسائل انتظار داریم مسئولان بگویند چه باید کرد و ابتکار و خلاقیت و راهکار جدی ارائه کنند.
وی اظهار کرد: با توجه به سرعت ابتلا به مواد مخدر در سطح استان قزوین باید برای جلوگیری از این روند افزایشی از تمام ظرفیت‌های استان استفاده کنیم.
وی افزود: از تمام نهادها و ارگان‌های فعال در سطح استان قزوین انتظار می‌رود علاوه‌ بر انجام مأموریت ذاتی خود نسبت به این مهم حساس شده و راهکارها و برنامه‌‌های خود را برای مقابله با اعتیاد به مواد مخدر ارائه دهند.
استاندار قزوین اضافه کرد: در حال حاضر به دو نقشه در سطح استان قزوین نیاز داریم که یکی از آن‌ها مناطق آلوده به مواد مخدر و دیگری مناطق پاک و عاری از مواد مخدر را به ما نشان دهد تا بتوانیم برنامه‌ریزی منسجم‌تر و بهتری برای این امر داشته باشیم.
روزبه ادامه داد: از سوی دیگر باید در مورد مواد مخدر مدام به مردم جامعه به ویژه والدین دانش‌آموزان اطلاع‌رسانی کنیم تا تمام افراد جامعه نسبت به بحث مواد مخدر حساس شوند.
وی اعلام کرد: همه ما باید تلاش کنیم به جای طرح مسائل به دنبال راهکار مناسب برای مقابله با مواد مخدر باشیم و روش‌هایی را اتخاذ کنیم تا ضمن افزایش سرعت اقداماتی که در این حوزه انجام می‌شود شاهد کاهش افراد مبتلا به سوء مصرف مواد مخدر شویم.
استاندار قزوین تصریح کرد: در حوزه مقابله با اعتیاد بانوان نیز دفتر امور بانوان و خانواده استانداری می‌تواند اقدامات و برنامه‌های مناسبی برای اجرا داشته باشد.
روزبه گفت: از چند واحد صنعتی بازدید به عمل آوریدم که دو سوم کارگران این واحدهای صنعتی را بانوان تشکیل می‌دادند و این نشان می‌دهد که ما به دست خودمان نظام خلقت را جابه‌جا کردیم و در مشاغل مختلف از بانوان انتظار داریم به جای آقایان کار کنند.
وی بیان کرد: ما اصرار داریم جایگاه زن و مرد را در جامعه با یکدیگر عوض کنیم و از سوی دیگر گله‌مندیم چرا آسیب‌های اجتماعی در حال افزایش است در حالی که اگر هر یک از زن و مرد در جایگاه حقیقی خود قرار گیرند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به خودی خود کاهش می‌یابد.
استاندار قزوین افزود: تمام مراکزی که مرتبط با بانوان است باید شناسایی شده و با در اختیار داشتن آمار دقیقی از این مراکز بتوانیم برنامه‌های آموزشی مناسب در راستای پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر بانوان برای آنان برگزار کنیم.
روزبه با بیان اینکه پرداختن به مسائل اجتماعی و فرهنگی توسط مدیران وجود ندارد، اضافه کرد: در کشور علوم انسانی در حوزه مدیریت انسانی مغفول واقع شد و اینچنین تصور کردیم که برای توسعه کشور فقط به رشته‌های فنی و مهندسی نیاز داریم و این امر موجب شد امروز با مشکلات زیادی در حوزه فرهنگی و اجتماعی روبه‌رو شویم.
وی ادامه داد: بسیاری از دستگاه‌های اجرایی فرهنگی به خاطر فقر فرهنگی درون‌سازمانی که دارند نمی‌توانند اقدامات نتیجه‌بخشی انجام دهند.
استاندار قزوین اعلام کرد: سوق دادن مردم جامعه به سمت مطالعه کار دشواری است و نه تنها به صرف انجام کارهای تبلیغاتی مقدور نیست بلکه موجب صرف هزینه‌های زیاد در این بخش می‌شود بنابراین نباید به کارهای تبلیغاتی اکتفا کنیم بلکه باید به فکر اجرای راهکارهای کاربردی و عملی باشیم.
روزبه با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت مساجد برای مقابله با مواد مخدر تصریح کرد: با توجه به اینکه در یک کشور اسلامی ساکن هستیم از ظرفیت فوق‌العاده‌ای مانند مساجد برخورداریم اما از آن به نحو مطلوب استفاده نمی‌کنیم.
وی گفت: مساجد به دلیل اینکه محل ترویج آموزه‌های دینی هستند در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر نقش مؤثری ایفا می‌کنند.
استاندار قزوین بیان کرد: بیش از دو میلیون متر مربع فضای مسجد در سطح استان قزوین داریم که اگر از این فضای معنوی به خوبی بهره‌برداری کنیم قطع‌ به یقین بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه مشاهده نمی‌شود.
روزبه خاطرنشان کرد: ظرفیت مساجد ظرفیت بی‌نظیری است که خداوند متعال در بطن دین ما قرار داده است بنابراین استفاده از این ظرفیت را باید جدی بگیریم.
استاندار قزوین یادآور شد: مساجد می‌توانند مکان مناسبی برای افزایش سطح آگاهی مردم جامعه باشند و قطع‌ به یقین با افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به مضرات مصرف مواد مخدر می‌توانیم گام‌های مؤثری در راستای مقابله با این بلای خانمانسوز برداریم.
روزبه یادآورشد: این همه کار تحقیقاتی در کشور و استان انجام شده اما در کتابخانه ها خاک می خورد در حالی که برای آن استادان و نخبگان بنام کشور زحمت کشیده اند و نباید از آن غفلت کنیم.
استاندار خصوص ضرورت پیگیری اطلاع رسانی در خصوص آسیب های حوزه بانوان در مواد مخدر، کنترل و ارزیابی آرایشگاهها و خوابگاه های دانشجویی و استفاده از ظرفیت های استان تاکید کرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =