خلق حماسه هزاران لرستانی درحمایت از جنگلهای زاگرس

خلق حماسه حمایت از جنگلهای زاگرس با تشکیل بزرگترین زنجیره انسانی در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین لرستان،هزاران نفراز اقشار مختلف مردم استان لرستان در حمایت از جنگلهای زاگرس حماسه خلق کردند. به مناسبت روز هشتم مرداد بعنوان روز "جنگل رمز حیات" زنجیره انسانی حمایت از جنگل با حضور گسترده همه اقشار جامعه با شعار " نگذاریم بمیرد جنگل که جهان خواهد مرد" در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد تشکیل شد.

مهندس فتحی مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در این خصوص گفت: در راستای تبدیل شدن موضوعات و مناسبت های محیط زیستی به آیین فراگیر مردمی، جنبش اجتماعی و جریان سازی با بهره گیری از ظرفیت های رسانه ملی و به منظور اطلاع رسانی و آموزش همگانی برای ارتقای حفاظت از جنگل ها، هشتم مرداد امسال از سوی « سازمان حفاظت محیط زیست» و با همراهی «سازمان جنگلها و منابع طبیعی» و «سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی» به عنوان حرکت و پویشی برای یادآوری اهمیت جنگل و اطلاع رسانی و فرهنگسازی به منظور حفظ آن و روزی نمادین تعیین گردید.

مهندس فتحی افزود: در همین راستا و به منظور ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی و آموزش و اطلاع رسانی، اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان با همکاری استانداری لرستان، منابع طبیعی، صدا و سیما و تشکل های زیست محیطی و با حضور گسترده همه اقشار جامعه ، مدیران و مسئولین دستگاههای اجرایی، بسیجیان، نیروهای نظامی و انتظامی، ورزشکاران ، هنرمندان و علاقمندان به محیط زیست و طبیعت در منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد زنجیره انسانی حفاظت از جنگل های زاگرس را با شعار " نگذاریم بمیرد جنگل که جهان خواهد مرد" تشکیل دادند .

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در این مراسم با تاکید بر نقش موثر جنگل ها در حفظ اکوسیستم، اقلیم، منابع آب و برطرف نمودن آلودگی هوا تصریح نمود: اهمیت حفاظت فون جانوری و تنوع زیستی منطقه به حلقه حیات بخش جنگل ها متصل است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان در این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از همه شرکت کنندگان و علاقمندان به حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی، تداوم همکاری­ و همدلی همه دستگاههای دولتی و مردم را برای حفاظت از منابع طبیعی و زیست محیطی خواستار و اظهار امیدواری نمودند که با تبدیل موضوعات و رویدادهای محیط زیستی به یک آیین­ها و جنبشهای اجتماعی اثر گذار بتوانیم در راستای اهداف سازمان حفاظت محیط زیست گام برداریم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =