نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، گفت: تضمین سلامت زائرام بیت الله الحرام و حجاج و همچنین کاستن از آلام و دردهای آن‌ها، بزرگ‌ترین خدمت و والاترین نعمتی محسوب می شود که خداوند به خدمتگزاران در حج اعطا کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام والمسلمین معزی در همایش توجیهی، آموزشی کادر سلامت حج تمتع سال ۱۳۹۴، با اشاره به اینکه خدمت به ضیوف الرحمان از جایگاه والایی برخوردار است، افزود: حج یکی از ارکان دین است که مجموعه ای از عبادات را در خود جای داده است و در واقع از همه اعمال برتر به حساب می آید. مبارزه با نفس خویشتن و همچنین مبارزه نمادین با دشمن، یکی از مهم ترین ابعاد حج است که به نوعی جهاد اکبر محسوب می شود.

وی با بیان اینکه طبق روایات اسلامی، حج از ثواب بالایی برخوردار است، اظهار کرد: چنانکه حتی مردگان نیز آرزو می‌کردند کاش برای یک باردیگر زنده می‌شدند و می‌توانستند اعمال حج را به جای آوردند. چرا که انسان با دستان پر از گناه راهی این سفر الهی می شود و با دلی پاک همانند روزی که از مادر زاده شده است، باز می‌گردد، البته در صورتی که وقتی از این سفر باز می‌گردیم، انسان سابق نباشیم و تغییرات بزرگی در روح ما شکل گرفته باشد. در واقع حج بیت‌الله الحرام عبادت رمز آلودی است که به راحتی نمی‌توان آن را تفسیر کرد.

خدمتگزاران در کادر سلامت حج تمتع مسئولیت بزرگی را بر دوش دارند

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در ادامه با اشاره به اینکه خدمتگزاران در کادر سلامت حج تمتع مسئولیت بزرگی را بر دوش دارند، افزود: خداوند متعال، شما را مبارک و سودمند قرار داده است و این سودمندی مسئولیت سنگینی را برای شما پدید آورده است.یکی از مهم‌ترین جنبه‌های فعالیت شما خدمتگزاران باید تلاش در جهت آرامش روحی زائران باشد، چرا که رفتار و برخورد پزشک با بیمار تاثیر بالایی در تسکین آلام دارد و به نوعی خاطره ساز است.

معزی با تاکید بر اینکه طبق روایات اسلامی خداوند متعال برای هر دردی درمانی را قرار داده است، افزود: باید توجه داشت در این راه با ایمان و اخلاص به خداوند، برای بیماران سودمند و مفید واقع شوید و بتوانید با به کارگیری علم روز دنیا، گامی موثر در جهت درمان آنها بردارید.در واقع این فرصت بزرگی است که از سوی پروردگار برای شما رقم خورده است، چرا که محبوب‌ترین فرد نزد پرودگار کسی است که سودش برای مردم زیاد باشد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین آموزه‌های حج، پذیرش مسئولیت است، ادامه داد:پذیرش مسئولیت باعث می شود نسبت به انسان‌های رنج دیده احساس مسئولیت داشته باشید. از سویی دیگر در نظر داشته باشید، پرچم هلال احمر نماد خدمت به انسان ها محسوب می شود و در طول سالیان اخیر این خدمت به صورت چشمگیری صورت پذیرفته است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در پایان گفت: پذیرفتن و ارائه خدمات به بیماران و حجاج بیت الله الحرام نشان دهنده آن است که فعالان در هلال احمر ایران نسبت به آلام و دردهای انسان ها بی تفاوت نیستند و تلاش دارند تا با سطح امکانات محدودی که در اختیار دارند، بهترین خدمات را به ضیوف الرحمان ارائه دهند.

4242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =