واحدمرکزی خبر نوشت:

طالبان افغانستان جمعه از انتصاب ملااختر منصور در راس این گروه به جای ملاعمر که به تازگی مرگ او اعلام شد و سراج الدین حقانی رهبر شبکه حقانی به عنوان معاون ملا اختر منصور، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کابل، طالبان در بیانیه ای که در پایگاه اینترنتی این گروه منتشر شد توضیح داد: « پس از مرگ ملاعمر، شورای رهبری طالبان ملا اختر منصور، دوست نزدیک و دستیار قدیمی او را در راس گروه طالبان قرار داد.»
ملا اختر منصور افغان و همانند ملاعمر از قوم پشتون است. وی دستیار ارشد ملا عمر بود. طالبان شامگاه پنجشنبه مرگ ملا عمر را تأیید کرد.
در دوره حکومت طالبان در افغانستان ( 2001-1996)، ملا منصور سمت وزارت هوانوردی را برعهده داشت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از کابل،‌ طالبان در این بیانیه که به زبان پشتو نوشته شده است اعلام کرد « زمانی که ملاعمر زنده بود، ملااختر به عنوان شخص مورد اعتماد و مناسب برای به عهده گرفتن مسئولیت های سنگین در نظر گرفته شده بود. »
علاوه بر این، طالبان دو معاون نیز انتخاب کرده است : ملا هیبت الله آخوند زاده رهبر سابق قبایل طالبان و سراج الدین حقانی- پسر جلال الدین حقانی- که رهبر شبکه ای به همین نام است. شبکه حقانی شاخه ای پرنفوذ از شورشیان طالبان و نزدیک به القاعده است. این شبکه عامل حملات بسیاری علیه نیروهای امنیتی افغان و آمریکایی است.
آمریکا از سپتامبر 2012 شبکه حقانی را یک «‌ گروه تروریستی خارجی » می داند. وزارت امور خارجه آمریکا برای هر گونه اطلاعاتی که به دستگیری سراج الدین حقانی منجر شود، 10 میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =