خبر مدیرکل امور اجتماعی از سفر معاونان سیاسی استانداری های سراسر کشور به یزد

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استان یزد از سفر معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری های سراسر کشور به یزد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، مجید جوادیان روز گذشته در جلسه ای که با موسسات خیریه به منظور افزایش تعامل و همکاری بین ادارات و سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه امور خیریه ای برگزار شد، در توضیح این مطلب افزود: دفتر امور اجتماعی تصمیم دارد در شهریور ماه یا مهر ماه همایشی ملی تحت عنوان "خیرین و مشارکت اجتماعی" با هدف بازنمایی رویکردهای اجتماعی امور خیریه با حضور 160 نفر از خیرین کشور، معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان ها و نیز مدیران امور خیریه دستگاه های ملی برگزار نماید.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عمدتاً در قالب مشارکت نهادهای اجتماعی است که می توان پر کردن شکافهای ایجاد شده بین فقر و ثروت را دنبال کرد.

وی اظهار داشت: یکی از مباحثی که در کشورما به طور اعم و در جامعه ی ما به طور اخص مطرح است بحث صنعتی شدن است که استان یزد طبق آمارهای موجود و رتبه بندی های گوناگونی که از سوی مراکز مسئول منتشر شده است جزو سه استان اولی است که در زمینه صنعتی شدن پیشگام است.


مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی افزود: تجربیات نشان داده که صنعتی شدن در همه دنیا یکسری شکاف های اجتماعی ایجاد می نماید که بر این اساس خواه ناخواه عده ای فقیر و عده ای ثروتمند می شوند، بنابراین از این منظر باید برای آنکه یک جامعه مطلوب و مناسب برای زندگی داشته باشیم سیستم تامین اجتماعی و سیستم کمک به گروه های نیازمند اجتماعی حتما در جامعه مستقر شوند تا بتوان این شکاف ها را پر نمود.


وی در ادامه تصریح کرد: این موضوع برای استان یزد که از پیشینه بسیار غنی دینی و نیکوکاری برخوردار است اهمیت مضاعفی پیدا می کند که در گذشته به هر حال به شکل خاصی جامعه سعی می کرده این شکاف ها را پرنماید تا عده ای گرسنه کنار عده ای ثروتمند قرار نگیرند.


جوادیان زاده یادآور شد: امروزه برای آنکه ما یک جامعه مطلوب داشته باشیم باید در همه گروه ها و افراد ازقبیل صنعتگران، مراجع اجتماعی، پزشکان، روحانیون، مهندسین، هنرمندان و گروه های مرجع دیگر که عمدتاً محل رجوع مردم هستند، احساس مسئولیت در قبال جامعه شکل گیرد به طوری که هر فردی خارج از شحصیت فردی خود به یک شخصیت اجتماعی هم برسد و مسئولیت خود را در آن مورد نیز انجام دهد.


وی با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد استان یزد طبق بیان وزارت خانه های کشوری و ملی جزو بهترین سازمانها بوده اند که اقدامات موثر و ارزشمندی از سوی آنها شکل گرفته است گفت: چون این ظرفیت یک ظرفیت مهم و وسیعی است می توان در واقع امکانات بیشتری را در این زمینه بالفعل کرد و به نتایج مطلوب تری دست یافت.


مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد خاطر نشان کرد: در این جلسات سه بعدی که یک طرف آن سازمان های مردمی هستند تمام ابعاد در نظر گرفته می شود تا بتوان از طریق آن به یک درک متقابل و تفاهم مشترک دست یافت.


وی اظهار داشت: با توجه به اینکه مدیران دستگاه ها اعلام آمادگی کرده اند امیدواریم که در سیاست گذاریها و برنامه ریزی های درون سازمانی خود حتما از نظرات سازمان های مردم نهاد در این حوزه به عنوان مطلع و نخبه اجتماعی این حوزه استفاده نمایند.
این مقام مسئول عنوان کرد: سایت حوزه اجتماعی و وزارت کشور آمادگی آن را دارد تا اخبار، اطلاعات و فعالیتهای که از سوی سازمان های مردم نهاد صورت می گیرد را منعکس نماید.


مدیر کل بهزیستی استان نیز در این مراسم خاطر نشان کرد: سازمان بهزیستی به عنوان یک دستگاه متولی در حوزه اجتماعی اساس و محور برنامه های خود را بر مبنای توانمندی مردم و استفاده از ظرفیتهای مردمی گذاشته است.
دکتر عفتی  ادامه داد: تقریباً 90 درصد از فعالیتهای سازمان بهزیستی در اختیار مردم است و خود مردم این خدمات را پوشش می دهند و نقش ما در واقع یک نقش حمایتی و نظارتی در این امور است.
وی تصریح کرد: در استان یزد بالغ بر 850 تخت جهت خدمت رسانی به معلولین ذهنی ، سالمندان و بیماران روانی به صورت شبانه روزی در مراکز خدمت رسانی فراهم است که خیلی از این مراکز در سطح کشور ممتاز هستند و در بالاترین سطح قرار دارند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =