ایرنا نوشت:

روزنامه خبرترک روز جمعه نوشت: آمریکا و ترکیه در زمینه پاکسازی بخشی از خاک سوریه از نیروهای داعش و استقرار نیروهای موسوم به 'ارتش آزادیبخش سوریه' در این منطقه به توافق رسیده اند.

به گزارش تارنمای خبرترک، این مساله در توافق آمریکا و ترکیه برای مبارزه با داعش و استفاده واشنگتن از پایگاه هوایی اینجرلیک قید شده است.

به نوشته این روزنامه، طرفین در زمینه ایجاد یک منطقه امن که از نیروهای داعش پاکسازی شده باشد، به توافق رسیده اند و کنترل این منطقه که در بین مناطق آزز و جرابلس به طول 110 کیلومتر خواهد بود، در اختیار به اصطلاح مخالفین معتدل دولت سوریه خواهد بود، به گونه ای که پناهجویان سوری ساکن ترکیه در آن منطقه مستقر خواهند شد و نیروهای ارتش آزادیبخش سوریه نیز امنیت آن را برعهده خواهند داشت.

به نوشته خبرترک، آمریکا و ترکیه در زمینه حفظ ساختار فعلی جمعیت منطقه نیز به توافق رسیده اند و از تلاش های اتحادیه دمکراتیک سوریه برای تغییر ساختار منطقه به نفع کردها و علیه ترکمن ها ممانعت به عمل خواهد آمد.

خبرترک افزود: در صورتی که در آینده جنگنده های سوری امنیت این منطقه امن را تهدید کنند، احتمال اعلام منطقه پرواز ممنوعه نیز موجود خواهد بود .

به نوشته خبرترک، در راستای توافق آمریکا و ترکیه پایگاه هوایی دیاربکر برای استفاده جنگنده های نیروهای ائتلاف؛ پایگاه های مالاتیا و باتمان برای هواپیماهای بدون سرنشین و رادارها و پایگاه اینجرلیک نیز به عنوان پایگاه لجستیکی مورد استفاده نیروهای ائتلاف ضد داعش قرار خواهد گرفت و به دلیل نداشتن روابط دیپلماتیک، نیروهای مصر و اسراییل امکان استفاده از این پایگاه ها را نخواهند داشت.

خبرترک نوشت: توافق یاد شده با آمریکا در زمینه مبارزه با داعش است و اولویت آمریکا در سوریه مبارزه با نیروهای داعش است، در نتیجه از نیروهای یاد شده علیه نیروهای دولت سوریه استفاده نخواهد شد.

بعد از حمله تروریستی داعش در شهر سروچ استان شانلی عرفا، مسوولین دولتی آنکارا از توافق ترکیه و آمریکا برای استفاده نیروهای ائتلاف ضد داعش از پایگاه هوایی اینجرلیک و نیز مشارکت ترکیه در این نیروها خبر دادند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    22 14
    بخشهایی که سد و اب و گاز و نفت و زمین خوب داره را برمیدارید و بیابانها را به بشار میدهید؟
    • بی نام A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
      6 2
      پ ن پ بیابونا رو خودشون بردارن و دکل های نفت رو بدن به بشار جان خوب کار منطقی همینه دیگه برادر من