نجات 40 مسافر خارجی در آتش سوزی هتل هرمز بندرعباس/ در مورد ستاره جنوب هشدار داده بودیم

مدیرعامل سازمان آتش‌ نشانی شهرداری بندرعباس گفت: 40 مسافر خارجی در حادثه آتش سوزی هتل هرمز نجات یافتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از بندرعباس، فرجام دانش با اشاره به آتش‌سوزی بامداد گذشته در هتل هرمز بندرعباس، اظهار کرد: این آتش‌سوزی بامداد گذشته، حدود ساعت 3 در طبقه ائل رخ داد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه آتش حدود نیم ساعت بعد آتش توسط مامورین پرتلاش آتش‌نشانی به طور کامل مهار مهار شده است، افزود: در این عملیات 57 نفر از مسافرین که 40 نفر آنان خارجی نیز بودند، نجات داده شدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: متأسفانه آتش‌نشان پرتلاش سازمان آتش‌نشانی شهرداری بندرعباس، آقای برکت جوذری با فداکاری جان خود را از دست داد و به فیض شهادت نائل آمد.

دانش با اشاره به حضور به موقع نیروهای آتش‌نشانی در محل حادثه،  ادامه داد: علت حادثه در حال بررسی است.

در مورد ستاره جنوب هشدار داده بودیم

فرجام دانش در ادامه با ابراز تأسف از جان باختن چند تن از شهروندان به دنبال حادثه آتش‌سوزی در بازار ستاره جنوب و تسلیت به خانواده‌های افراد درگذشته، اظهار کرد: بی‌توجهی به نکات ایمنی در وقوع این حادثه و گسترش آن نقش نقش زیادی داشت.

وی افزود: در گذشته هشدارهای زیادی به مجتمع‌های تجاری از جمله مجتمع ستاره‌جنوب برای جدی گرفتن نکات ایمنی و نصب سیستم اطفاء و اعلام حریق شده بود که متأسفانه بخشی از خسارات وارده ناشی از عدم توجه به این نکات بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس با تاکید بر اینکه خودروهای آتش‌‌نشانی در کمتر از 2 دقیقه در محل وقوع حادثه حضور یافته‌اند، افزود: بخش قابل توجهی از مجتمع مذکور، مسکونی و دارای سکنه بوده و با توجه به اینکه نوع آتش‌سوزی ناشی از سیستم برق مجتمع بوده است، عملیات با دقت بیشتری دنبال شد.

وی به حضور شهردار و مدیران بخش‌های مختلف شهرداری بندرعباس در صحنه‌های این حادثه اشاره کرد و ادامه داد: در این عملیات تعداد 20 خودروی آتش‌نشانی و بیش از 80 نیروی آتش‌نشان با تجهیزات مورد نیاز انفرادی و عمومی اقدام به اطفاء حریق و نجات جان مصدومان و افراد حبس شده در مجتمع کردند.

دانش از مصدومیت 4 نفر از آتش‌نشانان پرتلاش سازمان آتش‌نشانی شهرداری بندرعباس طی این عملیات خبر داد و گفت: این افراد با دانش و تجربه کافی از حوادث مختلف، حقیقتا با جدیت تمام از جان و دل مایه گذاشته و به وظیفه خود عمل کردند.

دانش به حضور آتش‌نشانان بازنشسته سازمان آتش‌نشانی که از تجربیات بسیار زیادی برخوردار هستند در این عملیات اشاره و تصریح کرد: جا دارد از مردم و همچنین سایر ارگان‌هایی که در این عملیات نقش مثبت داشته و کمک کردند تشکر و قدردانی شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    13 2
    قضیه بودار هست.حوادث هتل های مشهد که خارجی ها اونجا اقامت داشتند و حادثه هتل هرمز بندرعباس.در آینده هم باید منتظر همچین حوادثی باشیم گویا بعضی کشورها علاقه ای ندارند گردشگران و تجار به ایران سفر کنند