استاندار آذربایجان غربی از تامین کتب مورد نیاز تمامی کتابخانه های عمومی شهرستان های استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین آذربايجان غربي، مهندس سعادت در نخستين جلسه انجمن كتابخانه هاي عمومي استان در سالجاري كه در محل كتابخانه مركزي اروميه برگزار شد با تاكيد بر لزوم ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني در جامعه گفت: دستگاههاي اداري استان و همچنين شهرستان ها كه فضاي مازاد در اختيار دارند مي‌توانند اين فضا را براي ايجاد و راه‌اندازي كتابخانه براي استفاده كاركنان و همچنين استفاده عمومي در نظر بگيرند.

وي همچنين خواستار شناسايي و گردآوري مجموعه‌اي از تمامي آثار و تاليفات نويسندگان و مفاخر علمي، فرهنگي و هنري و همچنين پيشكسوتان حوزه نشر و ترويج فرهنگ كتابخواني در استان شد و افزود: مفاخر استان و خدمات و زحمات آنها بايد به نسل جوان و نسل‌هاي آينده شناسنده شود و مردم استان با پيشكسوتان و افتخارات و دستاوردهاي آنان براي اين استان آشنا شوند.

استاندار آذربايجان‌غربي در ادامه در خصوص احداث 25 كتابخانه جديد در سطح استان نيز گفت: مقرر شده در مناطق مختلف شهرداري ها در شهرستان‌ها، اين 25 كتابخانه كه داراي امكانات ويژه براي كودكان و نوجوانان خواهد بود احداث شود.

سعادت در بخش ديگري از سخنان خود بر لزوم تامين كتاب كتابخانه‌هاي عمومي سراسر استان تاكيد و خاطرنشان كرد: تا ابتداي سال تحصيلي جديد، تمامي نيازهاي كتابخانه هاي عمومي استان در زمينه كتاب را تامين خواهيم كرد.

وي اضافه كرد: كتب مورد نياز دانش آموزان كنكوري نيز خريداري و جهت استفاده دانش آموزان در كتابخانه‌هاي عمومي سراسر استان قرار خواهد گرفت.

توسعه و گسترش كتابهاي الكترونيكي و ديجيتالي و امكان استفاده غيرحضوري مراجعين از اين كتب در سطح كتابخانه‌هاي عمومي استان از ديگر تاكيدات استاندار آذربايجان غربي در اين جلسه بود.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي و دبير انجمن كتابخانه هاي عمومي استان نيز در اين جلسه به ارائه گزارشي در خصوص آخرين وضعيت حوزه كتاب و كتابخواني و همچنين حوزه نشر استان پرداخت.

مديركل نهاد كتابخانه هاي عمومي استان هم در اين جلسه، آخرين وضعيت عمومي كتابخانه هاي استان و مسائل و مشكلات مختلف اين كتابخانه ها را تشريح كرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =