ایسنا نوشت:

عضو هیأت اجرایی جامعه روحانیت مبارز اعتقاد دارد که تیم مذاکره کننده هسته‌ای فداکاری کرده و مذاکرات با 1+5 با موفقیت همراه بوده است.

حجت الاسلام حسين ابراهمی درباره توافق هسته‌ای ایران با گروه 1+5، اظهار کرد: این توافق هم نقاط قوت دارد و هم جای انتقاد، اما اصل حرکت حساب شده و مطلوب است. مذاکرات به خوبی انجام شد و تیم مذاکره کننده واقعاً فداکاری کرد و ارزشی فعالیت انجام داد.

وی با بیان این‌که همه باید تلاش کنند تا وحدت و انسجام داخلی حفظ شود، افزود: دشمن تلاش می‌کند تا در مسأله هسته‌ای در داخل ایران اختلاف ایجاد کند و ما باید حواسمان جمع باشد تا اختلافی به وجود نیاید. ما مخالف توافق خوب نیستیم البته اگر اشکال و انتقادی هست باید بیان شود، ولی هیچ گاه نباید منافع ملی فدای سلایق شخصی و جناحی شود و با ایجاد جامعه دوقطبی در زمینه هسته‌ای قطعاً ضرر خواهیم کرد به همین دلیل همه دلسوزان نظام باید تلاش کنند تا وحدت داخلی حفظ شود.

ابراهیمی با اشاره به مدیریت مقام معظم رهبری گفت: نباید فراموش کنیم که این موفقیت در چارچوب تدابیر مقام معظم رهبری بوده و در واقع از ابتدای انقلاب هر موفقیتی را مرهون امام راحل و رهبر معظم انقلاب و مقاومت مردم بوده‌ایم. این اقتدار به وجود آمده نیز به وسیله فداکاری، ایثار و رهنمودهای رهبر انقلاب و مردم بوده است.

وی اضافه کرد: این‌که یک طرف شش قدرت جهانی و یک طرف جمهوری اسلامی ایران مذاکره کردند یک برگ برنده برای نظام است و باید خدا را شاکر بود و قدر این نعمت را دانست؛ یا این توافق به نتیجه می‌رسد یا نمی‌رسد. اگر به نتیجه رسید که معتقدیم توافق خوبی است و اگر نرسید و طرف مقابل بازی درآورد ما ضرر نکرده‌ایم و مثل اول هستیم.

این عضو جامعه روحانیت مبارز در پایان بیان کرد: ما به دنیا ثابت کردیم که صادق و اهل تعامل و مذاکره‌ایم. البته دشمنان اهل بازی و کلک هستند. می‌بینید که الان جان کری می‌گوید ما اگر در این مرحله توافق نکنیم، تحریم‌ها از دستمان در رفته و شرکایمان همکاری نمی‌کنند که این خود یک موفقیت بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران است و ان‌شاءالله که بتوانیم از آن بهره برداری کنیم.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    1 0
    احسنت