دروازه بان سیاه جامگان مشهد با انجام یک حرکت جنجال ساز شد.

احسان خراسانی/خبرگزاری خبرآنلاین؛ حرکت نه چندان زیبای محسن فروزان در بازی اول سیاه جامگان با استقلال بهانه ای شد تا سری به نمونه های اروپایی این اتفاق بزنیم. مراسم قبل از شروع مسابقه به دلیل ملاقات بازیکنان با یکدیگر و ایجاد صمیمت برگزار می شود. حتی در رقابت های لیگ قهرمانان تیم ها با شعار «Say No To Rasicm»، «به نژادپرستی بگو نه» در این مراسم شرکت می کنند اما پیش آمده که بازیکنی ار دست دادن با بازیکن دیگر ممانعت کند.

آخرین بار همین دیروز بود که محسن فروزان در برابر مهدی رحمتی این حرکت را انجام داد. البته فروزان گفته است که غرق بازی بوده و حواسش نبوده! اما وقتی او با دیگران بازیکنان دست داده، چطور باید این جمله اش را باور کرد؟ جالب اینجاست فصل گذشته وحید طالب لو هم پیش از بازی پیکان و استقلال با مهدی رحمتی دست نداد. گلر آن روزهای پیکان پس از بازی در مصاحبه ای گفت: «قصد داشتم با طالب لو دست بدهم اما دیدم خودش را عقب کشیده است.»
اما این اتفاق در فوتبال دنیا چند باری افتاده و سر و صدای زیادی هم کرده است. وقتی لوییز سوارز مهاجم وقت لیورپول از دست دادن به «اورا» مدافع سابق منچستر یونایتد خودداری کرد، 8 جلسه از همراهی تیمش محروم شد. البته جالب اینجا بود که در همان لحظه این حرکت توسط فردیناند در قبال سوارز تکرار شد و مدافع انگلیسی به نوعی انتقام همبازی خود را از مهاجم اروگوئه ای گرفت.
سیدو کیتا هم پیش از بازی رم و رئال مادرید دست په په را رد کرد. این بازیکن حتی پس از بازی هم نتوانست خشم خود را کنترل کند و بطری آبی به سمت مدافع پرتغالی رئال پرت کرد. گفته می شود کینه کیتا به ال کلاسیکوی سال 2011 و زمانی که در بارسلونا توپ می زد بر می گردد که در آن بازی، په په به کیتا «میمون» گفته بود.
حتی گواردیولا هم یک بار از دست دادن به رونالدو در مراسم بهترین های سال 2012 خودداری کرد. به نظر این اقدام به خاطر درگیری های به وجود آمده در ال کلاسیکوی همان سال بود.
ممکن است گاهی انجام این حرکت خیلی بد هم به جلوه نکند. برای مثال زمانی که محمد صلاح بازیکن مصری برای بازل سوییس بازی می کرد از دست دادن با بازیکن تیم اسرائیلی مکابی خودداری کرد.
در هر حال هدف فوتبال افزایش زیبایی ها است و همه دوست دارند از این ورزش نهایت لذت را ببرند. اما این اتفاقات نه تنها فوتبال را زیبا نمی کند بلکه ذهن طرفداران را هم سیاه می کند.


252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =