ایسنا نوشت:

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه "ما در زمینه اجرای قانون مرخصی زایمان مکاتبات زیادی با دولت انجام دادیم"، گفت: برای امسال حدود 320 میلیارد تومان منابع مالی برای اجرای مرخصی زایمان نیاز است اگر دولت امروز این مبلغ را برای ما واریز کند از فردا می‌توانیم مرخصی زایمان را 9 ماهه اعلام کنیم اما تاکنون حتی یک ریال اعتبار برای افزایش مرخصی زایمان به سازمان تخصیص نیافته است.

محمدحسن زدا افزود: علاقه زیادی داریم که قانون افزایش مرخصی زایمان اجرا شود ولی بر اساس ماده 29 قانون برنامه پنجم توسعه، سازمان تامین اجتماعی اجازه ندارد طرحی را بدون آنکه از قبل منابع مالی آن تامین شده باشد، اجرا کند. بر اساس این ماده ابتدا باید منابع مالی در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار بگیرد سپس این سازمان طرحی را اجرا کند.

وی گفت: حدود 160 هزار نفر می‌توانند سالانه از مرخصی زایمان 9 ماهه بهره مند شوند ولی به شرط آنکه منابع مالی به تامین اجتماعی تخصیص داده شود.

زدا در پایان گفت: بر اساس مطالعات، 47 هزار زن از 145 هزار زنی که در کشور در یک بازه زمانی 18 ماهه از مرخصی شش ماهه زایمان استفاده کردند، در بازگشت به کار اخراج شدند، چراکه در حال حاضر به علت شرایط بازار کار، افراد زیادی با تحصیلات عالی حاضر هستند با دستمزد کم مشغول به کار شوند لذا اگر مرخصی زایمان به 9 ماه افزایش یابد تعداد زنانی که پس از مرخصی اخراج می‌شوند، بسیار افزایش می‌یابد البته افراد زیادی به تامین اجتماعی مراجعه می‌کنند و از علت اجرا نشدن قانون مرخصی زایمان به 9 ماهه می‌پرسند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    1 4
    خوب کاری می کنند. اصلاً چه معنی داره زن کار کنه
  • بی نام IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    2 0
    سازمان تامین اجتمایی سازمانی در خدمت پرسنل خودش است مثلا یکسری کارخانه ورشکسته دارد به مدیران آن ها هرکدام پانزده بیست ملیون حقوق وپاداش ومزایا می دهد بعد هم که بازنشسته شدند ده ملیون بازنشستگی و سیصد ملیون پاداش پایان خدمت
  • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    2 0
    این را هم تیتر بزنید:زنانی که به دلیل مرخصی زایمان استخدام نمیشوند با کل مدارک مهارتی و معدل بالا ی دانشگاه 1سال و نیمه بدنبال کار هستم به هر شرکت خوبی میروم میگن اصلا خانوم نمی‌خواهیم چون نمیتوانیم 9ماه مرخصی به آنها بدهیم درحالیکه در شرایطی قرار دارم که کار برایم حیاتیست