خبر خوش برای کشاورزان چرداولی؛ به زودی پمپاژ دشت بیجنوند بعد از 20 سال انتظار کلنگ زنی می شود

در حالی که رودخانه خروشان سیمره از شهرستان چرداول می گذرد، این شهرستان و به خصوص دشت صدها هکتاری بیجنوند با خشکسالی روبه رو است.

به گزارش خبرآنلاین، شهرستان چرداول استان ایلام در حالی سال زراعی را به پایان رسد که خشکسالی موجب کاهش 35 درصدی محصول گندم و همجنین کاهش محسوسی در دیگر تولیدات کشاورزی بود. با این وحود در حالی که کشاورزان زیادی روستاها را ترک می کنند و برای کارگری به شهرهای بزرگ پناه می برند و به آسیب های اجنماعی فراوانی مبتلا می شوند، عده ای از بخش خصوصی موفق شدند تا آب را از رودخانه سیمره به مزارع خود بیاورند و با توجه به حاصلخیزی رمینهای کشاورزی دشت بیجنوند سود خوبی به دست بیاورند. اما اکثر کشاورزان از این نعمت خدادی محروم اند و صبر 20 ساله شان که در اثر وعده های مسئولان برای آوردن آب به زمینها لبریز شده است این سوال را پیش می کشد که چگونه کشاورزان با سرمایه کم می توانند آب به این زمینها بیاورند اما دولت محترم 20 سال است که موفق به اینکار نشده است؟. 

شاپور پولادی معاون عمرانی استانداری ایلام که در مجلس شورای اسلامی نیز پیگیر این طرح بوده در گفتگو با خبرآنلاین از شروع زود هنگام این طرح در امسال می دهد و می گوید با برگزاری مناقصه این طرح، در نیمه دوم سال صدرصد این طرح اجرایی می شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =