۰ نفر
۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰
نگذاریم بمیرد جنگل که جهان خواهد مرد

عملیات گشت مشترک و مانور اطفاء حریق در جنگل سراوان برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان در پی تصویب روز هشتم مرداد ماه با عنوان " جنگل، رمز حیات" در کارگروه مشترک رسانه ملی و دو سازمان حفاظت محیط زیست و جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری، یگان حفاظت محیط زیست گیلان با همکاری و مشارکت یگان حفاظت منابع طبیعی استان ، صبح امروز گشت مشترک و مانور اطفاء حریق را در جنگل سراوان اجرا کردند .

این عملیات به منظور ایجاد آمادگی بیشتر نیروهای دو سازمان و همچنین به کارگیری تجهیزات جدید اطفاء حریق یگان حفاظت محیط زیست گیلان به انجام رسید تا در صورت لزوم و اعلام نیاز سایر دستگاههای اجرایی یا گزارشات مردمی ، نیروهای یگان حفاظت محیط زیست گیلان با کمک سایر دستگاههای ذیربط نسبت به اطفاء حریق و جلوگیری از گسترش آتش سوزی ها اقدام نمایند .
این عملیات با شعار "نگذارید بمیرد جنگل که جهان خواهد مرد " از صبح تا ظهر ادامه داشت و با موفقیت به اتمام رسید .

لازم به ذکر است که در فصل تابستان و افزایش دما و همچنین عدم احساس مسئولیت برخی گردشگران در خاموش نکردن کامل آتش که برای پخت و پز روشن می کنند ، احتمال آتش سوزی اولیه افزایش می یابد و این موضوع تا کنون سبب آتش سوزی های گسترده ای در جنگل های کشور شده است که باید مردم و گردشگران توجه ویژه ای به آن داشته باشند .
به مناسبت این روز همزمان با اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان ، ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان ها نیز برنامه های مشابهی از جمله پاکسازی مناطق گردشگری جنگلی را اجرا نموده و اقداماتی در زمینه اطلاع رسانی انجام دادند .

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    6 0
    شعار شعار شعار شعار شعار شعار شعار شعار شعار شعار شعار .بعد هم هیچ
  • بی نام IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    5 0
    باید یک شماره شکایت درست مانند پلیس صد وده داده شودتا مردم شاهد قطع درختی بودند زنگ بزنند وحتی باید شماره ای برای شکایت از این شماره نیز داده شود تا اگر کارمندی تخلف کرد وخدای نکرده خواست رشوه بگیرد زندانی زندانی شود، از طرفی تعرفه واردات چوب را بردارند وکشیدن راه در دل جنگلها را متوقف کنند