واحدمرکزی خبر نوشت:

براساس نتایج یک نظرسنجی که پنجشنبه در فاصله زمانی یک هفته مانده به نخستین مناظره نامزدهای انتخابات درونی حزب جمهوریخواه برای ریاست جمهوری سال 2016 منتشر شد ،‌دونالد ترامپ Donald Trump بازرگان آمریکایی با وجود مشاجرات در آمریکا همچنان در مقام نخست باقی مانده است .

در فاصله زمانی شش مانده به آغاز انتخابات درون حزبی ، ‌نظرسنجی های دانشگاه کوئینیپاک Quinnipiac حاکی از محبوبیت استثنایی این بازرگان آمریکایی در میان 17 نامزد جمهوریخواه است که تاکنون نامزدی خود را اعلام کرده اند.
دیوید ترامپ نخستین گزینه 20 درصد از رای دهندگان در نظرسنجی دانشگاه کوئینپیاک در برابر اسکات واکر فرماندار ویسکانسین Scott Walker (با 13 درصد ) ‌و جب بوش فرماندار سابق فلوریدا (با 10 درصد ) با دامنه خطای سه و هفت دهم درصد است .
اما دونالد ترامپ ‌،‌چهره بسیار مورد اعتراض ،در عین حال با فرض رقابت در برابر هیلاری کلینتون، چهره برتر انتخابات درون حزبی دموکرات ها ،‌ به طور چشمگیری بازنده خواهد شد.
با چنین فرضی ، کلینتون با کسب 48 درصد آرا در برابر 36 درصد آراء دونالد ترامپ او را شکست خواهد داد و دیگر نامزدها در انتخابات درون حزبی دموکرات ها که کمتر شناخته شده اند نیز در صورتی که انتخابات همین امروز برگزار شود ،‌ترامپ را شکست خواهند داد.
تیم مالوی Tim Malloy از موسسه نظرسنجی کوئینیپیاک توضیح داد :«آنها او را می پرستند و از او نفرت دارند. دونالد ترامپ در تبلیغات انتخاباتی تاکنون برنده بوده است اما آیا رای دهندگان واقعا او را می خواهند .»
نظرسنجی پنجشنبه یک استثنا نیست . نظرسنجی های بزرگی که سی ان ان ،‌واشنگتن پست ،‌ای بی سی نیوز و فاکس نیوز به تازگی انجام داده اند همگی دونالد ترامپ را در صدر ترجیحات جمهوریخواهان قرار داده است.
حملات لفظی او علیه سناتور جان مک کین که هم راست و هم چپ آن را محکوم کردند برخلاف آنچه برخی از مقامات جمهوریخواه امیدوار بودند به سقوط او شتاب نبخشیده است .
دونالد ترامپ در سخنان خود جنبه «قهرمانی» مک کین را درحالی که او در طول جنگ ویتنام اسیر جنگی بود ،‌زیر سوال برده است .
دونالد ترامپ همچنین درباره بحث های مربوط به مهاجرت مواضع انحصاری دارد و به مهاجران غیر قانونی مکزیک می تازد اما رقبای جمهوریخواه او در این خصوص موضع نامشخص درپیش گرفته اند.
10 نامزدی که بیشترین بخت را در نظرسنجی ها دارند پنجشنبه آینده ششم اوت (15 مرداد ) به طور مستقیم در کلیولند Cleveland در شبکه خبری فاکس نیوز مناظره خواهند کرد . بقیه نیز به نشستی تلویزیونی در همین روز دعوت خواهند شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ،انتخابات درون حزبی قرار است اول فوریه 2016 با رایزنی در ایالت کوچک روستایی اوهایو در شمال آمریکا آغاز می شود. اما این تاریخ و جدول زمانی انتخابات میاندوره ای هنوز به صورت قطعی مشخص نشده است . کنوانسیون های انتخاباتی نیز برای ژوئیه 2016 تعیین شده است. انتخابات ریاست جمهوری نیز نوامبر بعد برگزار خواهد شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =