شکایت صندوق ذخیره فرهنگیان از دولت احمدی‌نژاد

ایسنا نوشت:

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور گفت: دولت از سال 91 سهم خود را برای فرهنگیان به صندوق ذخیره واریز نکرده است و ما هم به دیوان عدالت اداری شکایت کرده‌ایم.

شهاب‌الدین غندالی در جمع مدیران آموزش و پرورش استان همدان، با اشاره به وضع معیشتی معلمان اظهار کرد: معلم سرمایه اجتماعی کشور است و باید از نظر مالی و معیشت در رفاه کامل باشد سپس راهی کلاس درس شود.

وی ادامه داد: اگر معلم نتواند به خوبی فکرش را در کلاس متمرکز کند بحران‌های ناهنجاری در جامعه و نسل فردا ایجاد می‌شود.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان عنوان کرد: معلمان باید در دوره‌های ضمن خدمت بتوانند از وام‌های صندوق بهره مند شوند و مشکلات احتمالی خودشان را مرتفع سازند.

غندالی خاطرنشان کرد: وضعیت معیشتی معلمان باید برطرف شود تا شاهد شکوفایی آموزش و پرورش باشیم.

وی یکی از مشکلات عمده صندوق ذخیره فرهنگیان را کمبود اعتبار دانست و افزود: در سال گذشته درآمد و پرداختی صندوق برابر بود که متاسفانه در سال‌جاری با کمبود اعتبار مواجه هستیم و به نوعی با توجه به پرداختی موجود، ورودی ما تقریباً صفراست.

وی ادامه داد: 140هزار میلیارد ریال کمبود منابع داریم، در حالیکه باید حق خروجی‌های صندوق را پرداخت کنیم تا از بدنه صندوق خارج شوند.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور گفت: در سال جاری 40 هزار نفر در آموزش و پرورش بازنشسته خواهند شد که باید مبلغ 1470 میلیارد ریال به این بازنشستگان پرداخت کنیم.

وی اضافه کرد: تمام دارایی صندوق که در دفاتر ثبت شده است نزدیک به 42 هزار میلیارد ریال است که از نظر مجموعه ما، با مشکل شدید منابع مالی مواجه هستیم.

غندالی با اشاره به وضعیت اقتصادی صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: این صندوق از سه منبع درآمد دارد که ابتدا پرداخت حق عضویت توسط اعضاست، در منبع دوم کمک 180 میلیارد ریالی دولت است و سود سالیانه مبلغ صندوق نیز به عنوان سومین منبع درآمد ماست.

وی ادامه داد: اعضای ما در این صندوق حدود 900 هزار نفر هستند که به‌ازای هر نفر 180 هزار ریال توسط خود اعضا واریز حساب می‌شود.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور تصریح کرد: دولت به ازای هر نفر عضو صندوق، ماهیانه مبلغ 180 هزار ریال به ما پرداخت می‌کند تا به نوعی دومین منبع درآمد صندوق تامین شود.

غندالی تاکید کرد: متاسفانه در سال 90 در لایحه قانون پنجم این کمک 180 میلیاردی دولت قطع شد و از سوی وزارت آموزش و پرورش وقت نیز هیچ‌گونه پیگیری برای الحاق مجدد این کمک به برنامه پنجم نشد.

وی عنوان کرد: دولت بعد از سال 90 مبلغ 5400 میلیارد باید پرداخت و به تکلیف خود عمل کند و سنوات جاری معلمان را به این صندوق پرداخت کند.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور خاطرنشان کرد: ما به دیوان عدالت اداری کشور شکایت کرده‌ایم و منتظر دریافت حکم هستیم تا حق پرداخت نشده فرهنگیان از دولت را دریافت کنیم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • fdnhv A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    0 0
    خیلی زود به فکر نیافتادید؟
  • بی نام A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    1 0
    ایا بازنشتگان مهر نود یک حق صندوق ذخیره انها کامل پرداخت شده لطفا پیگیری کنید با تشکر
  • بی نام RO ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    0 0
    معلم سرمایه اجتماعی کشور است چه سخنان شیرینی فکر کنم ایشون ایران را با آلمان اشتباه گرفته
  • معلمم RO ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    0 0
    چرا تا به حال شکایت نکرده ايد.آیا از احمدی نژاد ميترسيدي
  • بازنشسته 93 A1 ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    0 0
    دیون دولت ربطی به شخص ندارد.این مسیروقت کشی است.
  • بازنشسته93 A1 ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    1 0
    دیون دولت هیچ ربطی به اشخاص ندارد.بهانه ووقت کشی نشودوشفاف ومدبرانه عمل گردد.
  • بی نام IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    1 0
    درد احمدی نژاد بخوره تو سرتون که دست از سرش برنمیدارید .شما چی کردید بی عرضه ها
  • بی نام IR ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    1 0
    اینجا هم بخور بخوره