کلیدملی نوشت:

موضوع دلخوری مردم بومی از شیوه استخدام‌ها از آذرماه سال گذشته در دانشگاه بین‌المللی چابهار که از زیرمجموعه‌های سازمان منطقه آزاد چابهار است رقم خورد.

 به نظر می‌رسد استخدام ۱۰ نفر در منطقه آزاد چابهار عده زیادی از مردم محلی را دلخور کرده‌است. این وضع تا به آنجا پیش رفته که نامه‌های مجازی سراسر توهین‌آمیزی نیز دراین‌باره منتشر شده و در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌چرخد.

این در حالی است که به گفته ناصر کاشانی، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرده است: بالاترین نرخ بیکاری کشور در استان سیستان و بلوچستان است. همچنین بنابر آمار مربوط به اطلس وضعیت زنان کشور تعداد زنان فارغ‌التحصیل بیکار در سیستان و بلوچستان رتبه اول کشور را داراست.

همین موضوع می‌تواند نشان دهد که کمترین استخدام‌ها نیز نگاه مردم منطقه را به خود جلب کرده و ایجاد حساسیت می‌کند.

استخدام‌های منطقه آزاد چابهار در حالی موجب نارضایتی مردم بومی شده‌است که دستکم ۱۵ راننده این سازمان از ۱۵ سال قبل تا کنون بلاتکلیف کار می‌کنند و در حالی که با خودروی خود در خدمت سازمان منطقه آزاد هستند اما نه سنواتی به آن‌ها تعلق می‌گیرد و نه بیمه.

موضوع دلخوری مردم بومی از شیوه استخدام‌ها از آذرماه سال گذشته ولی حدود ۶۰ نفر در دانشگاه بین‌المللی چابهار که از زیرمجموعه‌های سازمان منطقه آزاد چابهار است رقم خورد. بررسی استخدام نیروهای مختلف اعم از خدمات، رانندگان و کارمندان نشان می‌دهد که سهم حداقلی هم نصیب چابهاری‌های نشده‌است و عمده استخدام‌شدگان از شهرهای «بنت»، «لاشار» و حوالی ایرانشهر بوده‌اند.

این در حالی است که از چند روز قبل و با استخدام ۲ نفر در دفتر تهران این سازمان و از سوی دیگر عقد قرارداد رسمی با ۷ نفر در دفتر مرکزی سازمان منطقه آزاد چابهار در بندرچابهار نارضایتی افراد بومی بیشتر شده‌است.

براساس اطلاعات دریافتی از چابهار یکی از عمده‌ترین اعتراضات افراد بومی چابهار متوجه عقد قرارداد رسمی با خانم «طاهره شهرکی» است که از حدود ۶ ماه قبل از سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان راهی روابط عمومی سازمان منطقه آزاد چابهار شد. به گفته منابع محلی که «کلیدملی» حرف‌های آن‌ها را تأیید نمی‌کند، «طاهره شهرکی» به صورت روزمزد حقوق دریافت می‌کرده‌است و به یکباره با او قرارداد رسمی بسته شده‌است.

این اتفاقات در حالی رقم خورده‌است که «عطا دادگر» معاون منابع انسانی سازمان منطقه آزاد چابهار در خردادماه امسال و برای شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از مسئولیت خود استعفا داد.

همچنین به گفته منابع محلی «کلیدملی»، رئیس دانشگاه بین‌المللی چابهار نیز که از آذرماه گذشته مشغول استخدام پرسنل جدید بوده در خردادماه برای ورود به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی استعفا کرده‌است.

به عبارت دیگر مردم بومی چابهار تأکید دارد وقتی «ازیربلوچ» در مدت کوتاهی که رئیس دانشگاه بوده چنین حجمی از استخدام‌ها را انجام داده پس این کار صرفاً استفاده از موقعیت برای استخدام افراد غیربومی بوده‌است. مردم بومی چابهار چنین رفتارهایی را تبعیض مدیران در مقوله استخدام تحلیل کرده‌اند.

این در حالی است که نامه‌های سرگشاده‌ای خطاب به «ترکان» مشاور عالی رییس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده‌است که همین گله‌مندی‌ها را مطرح کرده‌است. در این نامه‌ها لحن تند و بعضا توهین‌آمیزی دیده می‌شود که ناشی از نارضایتی از این استخدام‌ها می‌توان قلمدادشان کرد.

«نظیرمحمد» یکی از ساکنان شهر کُنارک می گوید: من از آقای حامدعلی مبارکی وقت خواستم ولی موفق نشدم. دست آخر او را در مسیری دیدم و موضوع استخدام‌ها را گفتم. او اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت شاید اشتباهی حکم استخدام‌ها را امضا کرده باشم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =